Gorjenii reclamă telefonia mobilă la OPC

389

telefon mobilDouă sesizări scrise au ajuns la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj cu privire la noua lege legată de rezilierea abonamentelor la telefonia mobilă.

Doi târgujieni au trimis sesizări scrise comisarilor de la Protecţia Consumatorilor, odată cu intrarea în vigoare a Legii 161/2010, care aduce prevederi legate de clauzele abuzive ale abonamentelor la telefonie fixă, mobilă şi internet. „Conform noii legislaţii este considerată o clauză contractuală abuzivă, acea clauză în care consumatorii trebuie să plătească o taxă de reziliere a contractului de servicii în sumă fixă în caz că solicită rezilierea înainte de expirarea perioadei minime pentru care a fost încheiat contractul. În toate contractele încheiate există clauze de reziliere, însă dacă se percepe o sumă care înseamnă lunile rămase până la final înmulţite cu abonamentul lunar, aceea e o sumă variabilă pe care consumatorul s-a obligat s-o plătească în caz de reziliere a contractului”, a declarat Mihaela Răducan, comisar-şef al CJPC Gorj.

Sesizări în cercetare

Răducan a precizat că există situaţii care durează până îşi găsesc rezolvarea, când, consumatorul, a beneficiat de abonament cu minute gratuite sau de telefoane care au o sumă fixă şi, care, fiind luate cu abonamente, se plăteşte mai puţin pentru acel telefon: „Dacă s-a beneficiat de telefoane este normal să plătească şi o cotă parte din valoarea acestor telefoane, valoare care trebuie să fie justificată de către operatorul economic cu documentele pe care le deţine în contabilitate”.

Cele două sesizări scrise primite de către comisari CJPC sunt pentru doi operatori de telefonie mobilă, care au sediul la Bucureşti, însă cu puncte de lucru la Târgu-Jiu, abonamentele fiind încheiate la nivel local. „Reclamaţiile sunt în cercetare, consumatorii vor să ceară rezilierea şi nu doresc să plătească nimic. Trebuie să le analizăm contractele de abonament, să vedem ce beneficii au avut”, a mai spus Mihaela Răducan.

Alte lămuriri legate de noua legislaţie au mai fost solicitate şi prin telefon de către cetăţeni din judeţ.

În general, consumatorii, la citirea la prima vedere a legii, au înţeles faptul că pot rezilia orice contract, indiferent dacă la clauze sunt menţionate sume fixe sau variabile, indiferent de tipul de abonament sau de operatorul de telefonie.

Izabella MOLNAR

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here