Peste 23.000 de petiţii în semestrul II, la Primăria Târgu-Jiu

2029

Cetăţenii au dreptul să se adreseze autorităţilor publice prin petiţii formulate în numele semnatarilor, iar autorităţile publice au obligaţia să răspundă la petiţii în termenele şi condiţiile stabilite potrivit legii. În semestrul II al anului 2013, la Primăria Târgu-Jiu au fost înregistrate 23.032 documente, la Centrul pentru Informarea Cetăţenilor.

Majoritatea petiţiilor depuse de târgujieni în semestrul al doilea al anului trecut s-au soluţionat favorabil, fiind vorba despre 18.060 documente. Din totalul de 23.032 documente înregistrate, 3.665 reprezintă petiţii propriu-zise, ele fiind repartizate spre soluţionare compartimentelor de specialitate. Principalele solicitări adresate de către cetăţenii municipiului nostru au vizat: adeverinţe de la Registrul Agricol (1.790); anchete sociale în vederea obţinerii unui grad de handicap, pentru încredinţarea minorilor în caz de divorţ, propuneri cu privire la instituirea unor măsuri de protecţie pentru minori, curatele (786); certificat de urbanism (766); autorizaţii de construire / demolare (323).

Peste 230 de târgujieni, în audienţă
Cu toate eforturile depuse de personalul Primăriei pentru soluţionarea problemelor cetăţenilor, 232 cetăţeni s-au prezentat în audienţe. Ei au solicitat rezolvarea unor probleme care vizează: Serviciul Gospodărie Comunală – 74; Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului – 14; Direcţie Resurse Umane – 17; Compartimentul îndrumare asociaţii de proprietari – 19; Direcţia Tehnică – 27; altele (concesionări, Poliţia Locală, probleme personale) – 81. Cetăţenii prezenţi la audienţe au cerut locuri de muncă, locuinţe, amenajarea parcărilor şi a spaţiilor verzi aferente blocurilor de locuinţe, ajutor social, utilităţi.

1.038 propuneri şi sesizări la „Telefonul cetăţeanului”
Centrul pentru Informarea Cetăţenilor răspunde şi de gestionarea sesizărilor adresate la „Telefonul Cetăţeanului” – 984, prin preluarea mesajelor şi transmiterea acestora la serviciile de specialitate.
În semestrul II al anului 2013, 1.038 propuneri şi sesizări au fost primite la acest telefon, ele vizând: Serviciul Gospodărie Comunală – 431; Edilitara – 362; Aparegio 104; Direcţia Tehnică – 58; Poliţia Locală – 77; altele – 6. Cele mai multe înregistrări sesizau apariţia unor disfuncţionalităţi la iluminatul public, defecţiuni la sistemul de iluminat stradal şi montarea unor lămpi în anumite zone ale oraşului, solicitarea intervenţiei compartimentului de gestionare a câinilor fără stăpân şi altele.
Minodora Sucea

1 COMENTARIU

  1. Din păcate Primaria încalcă legea si nu răspunde la toate sesizarile sau cereri, face acest lucru discretionar, cind nu știe cum sa raspunda, prefera sa nu raspunda.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here