Zarvă de 10 milioane de euro între Udrea şi Sârbu

829

cursul-valutarMinisterul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (MAPDR) precizează că cele aproape zece milioane euro destinate promovării activităţii Programului Naţional de Dezvoltare Rurală nu au fost încă accesate şi că este vorba de fonduri europene destinate PNDR, şi nu MAPDR.
Chemat să se pronunţe pentru înfiinţarea Comisiei de anchetă, ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat în plenul Camerei Deputaţilor că există posibile motive pentru înfiinţarea şi altor comisii de anchetă.

Astfel, ministrul Turismului i-a invitat pe deputaţi să cerceteze justificarea pentru cheltuirea de către Ministerul Agriculturii a 10 milioane de euro pentru servicii de publicitate, pentru îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale sau pentru publicitate într-un cotidian central.

„Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale are obligaţia asumată faţă de Comisia Europeană de a comunica celor interesaţi măsurile din PNDR cu finanţare nerambursabilă din fonduri europene, conform Regulamentului (CE) 1698/2005 în baza căruia funcţioneaza practic Autoritatea de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală. Comunicarea are ca obiectiv creşterea impactului PNDR la nivel naţional, regional, judeţean şi local. Până în acest moment, banii nu au fost nici măcar angajaţi, s-a propus doar demararea procedurilor de licitaţie (publicare pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice – SEAP şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene) a două proiecte ce vizează activităţi de promovare a PNDR”, declară reprezentanţii MAPDR, referitor la afirmaţiile ministrului Elena Udrea.
Cele două proiecte privind promovarea activităţii PNDR erau „Îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale a PNDR”, în valoare de 2.040.000 euro pe o perioada de un an şi „Acţiuni de promovare a PNDR”, în valoare de 7.771.540 euro pe o perioadă de doi ani, afirmă reprezentanţii ministerului.
„Uniunea Europeană a alocat fondurile destinate promovării, scopul acţiunilor fiind acela de a educa în spirit european populaţia din spaţiul rural. Aşadar, îmbunătăţirea strategiei de comunicare şi a identităţii vizuale se referă la promovarea axelor şi măsurilor din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală, nu la cea a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi nicidecum la cea a ministrului Agriculturii”, se mai arată în comunicatul ministerului.
Irina PICIORUŞI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here