Vitamine şi nutriţie corectă pentru o piele sănătoasă

194

manute-main-2-col-shuttÎn afară de produsele cosmetice care ne ajută să ne păstrăm o piele frumoasă, o importanţă deosebită o au şi vitaminele şi nutriţia corectă care sunt esenţiale.

Dacă avem o alimentaţie sănătoasă, efectele ei se văd şi în exterior. Aşadar, trebuie să consumăm cât mai multe alimente care ajută în primă fază la sănătatea organismului nostru dar şi înfrumuseţează exteriorul – pielea noastră.
Pentru o piele sănătoasă, organismul nostru are nevoie de proteine. Acestea asigură şi un rol de susţinere şi sunt importante în procesul de regenerare a ţesuturilor, dar şi pentru elasticitatea pielii sau în lupta împotriva ridurilor.
Surse de proteine: carnea, ouăle, laptele (proteine animale) sau nucile, seminţele, fasolea, soia (proteine vegetale).
Antioxidanţii sunt la fel de importanţi ca şi proteinele atunci când vine vorba de o piele sănătoasă şi ajută la menţinerea sănătăţii pielii pentru o perioadă cât mai îndelungată, şi tocmai de aceea se spune că previn îmbătrânirea, protejează pielea de factorii agresivi interni şi externi.
Surse de antioxidanţi: sunt ceaiul, fructele, legumele, dar şi cerealele integrale sau nucile, seminţele. citriceDe asemenea, vinul roşu şi cafeaua sunt surse bogate de antioxidanţi, însă acestea ar trebui consumate cu moderaţie.
Vitaminele necesare pentru a avea o piele frumoasă sunt:
Vitamina E – un antioxidant care previne deteriorarea celulelor. O găsim mai ales în legumele cu frunze verzi.
Vitamina C – se găseşte mai ales în kiwi, citrice şi brocoli.
Vitamina A – are grijă de celulele organismului. O putem găsi în morcovi, spanac şi verdeţuri.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here