Ungurii care au distrus E79 îşi renegociază contractul

145
drum E79Firma maghiară care nu şi-a făcut treaba pentru modernizarea sectorului de drum al E79, Rovinari-Bumbeşti-Jiu se pare că va continua lucrările de proastă calitate, începute acum doi ani.

Chiar dacă acest contract trebuia reziliat, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au decis că este mai comodă renegocierea contractului, deoarece rezilierea presupune mai multă muncă şi timp pierdut. De aceiaşi părere s-au arătat şi reprezentanţii autorităţilor judeţene gorjene.

DN66 sau E79 Filiaşi – Bumbeşti-Jiu -Polatiştea pare a fi un drum a cărei reabilitare nu se va încheia prea curând. Împărţit în trei tronsoane, se pare că doar între Filiaşi şi Rovinari lucrările sunt avansate în proporţie de 75%. „Credem noi, că firma spaniolă, FCC Barcelona le va termina până în luna iunie a acestui an, când este termenul limită de finalizare”, a declarat Dumitru Leuştean, şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Gorj. Din păcate, nu acelaşi lucru îl putem spune şi despre ruta Rovinari-Bumbeşti-Jiu, acolo unde nu s-au făcut reabilitări decât într-o proporţie de 4,7%. Conform autorităţilor judeţene, motivele acestei întârzieri sunt renegocierea contractului cu firma ungurească Vegyepszer, precum şi schimbarea de câteva ori a conducerii filialei româneşti a firmei. „La nivel de companie se renegociază contractul. Firma maghiară a venit până în prezent cu 60 de tone de mixtură stocabilă, care nu reprezintă mai nimic. De altfel, materialul are un rol provizoriu, şi muncitorii vor trebui să folosească mixtură caldă pentru continuarea lucrărilor”, a mai spus Leuştean.
„Era mai greu cu rezilierea…”
Asta spune preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu. Chiar dacă şi la nivel central se discutase de rezilierea contractului cu ungurii, s-a ajuns la concluzia că rezilierea ar fi implicat mai multe probleme. „Era mai greu cu rezilierea, astfel că am dispus renegocierea. Dacă alegeam rezilierea, trebuia să se facă o nouă licitaţie, iar (re)demararea lucrărilor se tărăgăna”, a completat Călinoiu. Conform administraţiei judeţene, în următoarea perioadă pe tronsonul Rovinari-Bumbeşti-Jiu lucrările de modernizare vor continua, şi se speră ca până la sfârşitul lui 2010, acestea să fie într-o stare destul de avansată.
Ungurii au încasat peste două milioane de lei
Acest sector de drum costă 23 de milioane de euro, iar CJ Gorj a achitat un avans de 10% firmei maghiare. Sectorul unde lucrările sunt deja într-o stare avansată, adică între Filiaşi şi Rovinari, a cărui lungime este de 48,9 kilometri, a costat 35 de milioane de euro.
Pentru cel de-al treilea tronson, Bumbeşti-Jiu – Petroşani, nu putem spune decât că acesta se află în faza de licitaţie, în ciuda faptului că acest lucru s-a mai întâmplat şi anul trecut. „Se va trece la reluarea analizei proiectului de modernizare pe acest tronson. Sper ca amânarea licitaţiei să aducă de această dată un proiect îmbunătăţit care să ajute la fluidizarea circulaţiei pe Defileul Jiului”, a mai spus încrezător preşedintele CJ Gorj.
Izabella MOLNAR

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here