Tratamentul afecţiunilor prin remedii natural

156

remediiCei mai mulţi dintre noi am auzit poate, la un moment dat, de câteva dintre aceste tratamente, de la bunici sau alte rude mai în vârstă. Şi chiar dacă uneori ni se păreau nişte “leacuri băbeşti caraghioase”, ele se dovedesc a fi eficiente. Auzim peste tot că este indicat să ducem un stil de viaţă sănătos, să mâncăm sănătos, să avem obiceiuri sănătoase şi aşa mai departe.

Însă în lumea în care trăim azi suntem expuşi la zeci de factori nocivi în fiecare zi, cum ar fi: stresul la care suntem supuşi zilnic şi problemele psiho-emoţionale derivate, sedentarismul, sursele artificiale de lumină, hrana tratată chimic, poluarea, expunerea la radiaţii (solare şi electro-magnetice), contactul cu variate specii de microbi, virusuri, bacterii, fungi, paraziţi.

Pentru orice problemă, există şi un remediu. Iată că natura îţi pune totul la îndemână, doar să ştii să cauţi.
Ulei de mentă. Pentru a ameliora durerile de cap, freacă-ţi tâmplele cu ulei de mentă, care are proprietăţi analgezice.
Ghimbir. Uleiurile volatile din ghimbir sunt folosite de timpuri străvechi pentru congestia nazală şi a pieptului. Fierbe timp de 10 minute rădăcina de ghimbir şi apoi strecoară. Consumă lichidul rezultat şi te vei simţi mult mai bine.
Rozmarin. Dacă vrei un strop de energie în plus, miroase rozmarin. Unele studii au arătat că această plantă aromatică induce starea de alertă şi îmbunătăţeşte memoria. Înainte de un examen, miroase rozmarin sau inhalează mirosul uleiului esenţial de rozmarin.
Andive, măsline. Scapă de pofta de dulce după model chinezesc, mâncând andive, legume verzi gătite sau măsline.
Peşte. Dacă ai ochii uscaţi, mănâncă peşte, mai ales somon, sardine sau macrou, pentru că aceştia conţin acizi graşi omega 3, pe care organismul îi foloseşte inclusiv pentru a produce lacrimile.
Afine. Unele studii au arătat că afinele îmbunătăţesc vederea pe timp de noapte. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, piloţii spuneau că văd mai bine pe timp de noapte după ce li se dădea gem de afine. 20 – 25 de miligrame de extract de afine vor face minuni mai ales în primele ore de la administrare.
Banane. Cei care consumă alimente bogate în potasiu sunt mai puţin predispuşi la hipertensiune. În această categorie intră bananele, portocalele şi pepenele galben.
Lavanda. Pentru a scăpa de stres şi a te pregăti de culcare, picură câţiva stropi de ulei de lavandă în cada cu apă fierbinte. Pune-ţi o muzică lină în timp ce te îmbăiezi şi vei vedea cum stresul dispare.
Capsaicina. Ingredientul extras din ardeii iuţi va ameliora durerile musculare şi articulare, după cum au arătat mai multe studii. Caută cremele care au acest ingredient şi foloseşte-le de două sau trei ori pe zi.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here