Transalpina ar putea fi redeschisă până la 1 iunie

669

Salvamontistii gorjeni alături de reprezentanți ai Prefecturii Gorj, ai Consiliului Județean, ai Secției Drumuri Naționale Târgu-Jiu și ai Direcției Drumuri și Poduri Craiova au desfășurat o acțiune de expertizare a Transalpinei. Drumarii gorjeni au reluat, luni, lucrările de deszăpezire pe cea mai înaltă şosea din ţară, utilajele trecând de Obârşia Lotrului. În urma analizelor efectuate există premizele că până la începutul lunii iunie, stratul de zăpadă să fie înlăturat în totalitate, elementele de siguranță și semnalizare amplasate și șoseaua să fie deschisă circulației.

La începutul acestei săptămâni, pe DN 67 C s-a aflat o delegaţie condusă de prefectul de Gorj, Ciprian Florescu, şi directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, Bogdan Bratu, dar și reprezentanți ai Salvamont Gorj. Vestea bună dată de autorităţi este că sunt toate şansele ca Transalpina să fie redeschisă pe 1 iunie. „Am trecut de Pasul Urdele, am ajuns în zona Cărbunele. Am discutat cu domnul Bogdan Bratu, directorul DRDP Craiova, şi concluziile sunt foarte bune, ca Transalpina să fie deschisă la 1 iunie. Drumul se prezintă foarte bine. S-a decis să se trimită trei utilaje de la Craiova pentru a curăța zăpada și resturile de stânci“, a precizat Ion Tudor, şeful Secţiei Drumuri Naționale Târgu-Jiu.
În urma analizelor efectuate există premizele că până la începutul lunii iunie, stratul de zăpadă să fie înlăturat în totalitate, elementele de siguranță și semnalizare amplasate și șoseaua să fie deschisă circulației.

Transalpina – cea mai înaltă șosea din țară
Transalpina sau Drumul Regelui atinge în Pasul Urdele altitudinea de 2.145 metri. Iniţial, şoseaua a fost construită şi pietruită de germani în timpul Primului Război Mondial, din raţiuni militare, dar a fost foarte puţin folosită. În Perioada Interbelică a fost reconstruită şi dată în folosinţă în 1935, când a fost inaugurată chiar de regele Carol al II-lea, de aici şi denumirea de “Drumul Regelui”. După cel de-al Doilea Război Mondial, când a mai fost folosit şi reabilitat de germani, acest drum nu s-a mai modernizat sub nicio formă până în anul 2009, când a fost demarat proiectul de reabilitare, care nu a fost finalizat nici până în prezent; lucrările s-au reluat în acest an, spre bucuria celor care intenţionează să parcurgă acest traseu.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here