Sugestii pentru un colon sănătos

168
fata cu alimenteCurăţarea colonului a fost asociată cu multe beneficii aduse sănătăţii precum: un nivel mai mare de energie şi un risc mai mic de a suferi de cancer. Unele dintre cele mai cunoscute alimente care detoxifică colonul sunt: fructele, fasolea, cerealele integrale, legumele şi nucile. Consumul de alimente bogate în fibre este esenţial în menţinerea sănătăţii colonului. Fibrele din alimentaţia de zi cu zi reglează funcţiile sistemului digestiv şi menţin tractul curat.

Fibrele insolubile sunt esenţiale în eliminarea resturilor de mâncare din organism, în plus acestea previn constipaţia. Mai mult de atât cresc nivelul bacteriilor bune în tractul digestiv. Surse bune de fibre solubile sunt: fulgii de ovăz şi seminţele de in. La care se adaugă: merele, orezul brun, citricele, tărâţele, mazărea, varza, morcovii şi ridichiile. Alte alimente care au rolul de a detoxifia colonul sunt acelea bogate în clorofilă. Da, da clorofila! Adică cele verzi. Clorofila elimină toxinele din tractul digestiv. Alimente bogate în clorofilă sunt: spirulina, orzul şi iarba verde.
Orezul brun
Ştiaţi că orezul brun este o sursă excelentă de fibre insolubile? Aceste fibre reglează digestia, grăbind deplasarea hranei din stomac (acolo unde se realizează digestia) în colon.
Sucul de prune
Bunica ştia ea ce ştia când bea suc de prune. Dacă nu ştiaţi sucul de prune conţine fibre solubile, care acţionează precum un lubrifiant deplasând hrana (ingerată) mai repede în colon.
Seminţele de in
Seminţele de in sunt o sursă bună de acizi graşi omega 3. Eh, cum nu ştiţi ce sunt acizii graşi? Chiar nu ştiţi? Ei bine, aceştia fac parte din categoria grăsimilor sănătoase, care previn creşterea nivelului de colesterol în sânge, ce ar putea favoriza depunerea de grăsimi pe pereţii vaselor de sânge, declanşând astfel boli la inimă (de exemplu ateroscleroza).
Medicii nutriţionişti ne sfătuiesc să consumăm de două-trei ori pe săptămână alimente bogate în acizi graşi omega 3 (de exemplu peştii graşi). Dar, acesta nu este singurul beneficiu al consumului de seminţe de in. Mai mult de atât, seminţele de in au propietatea de a preveni cancerul de colon.
Apa
Una dintre bogăţile pe care ne-a lăsat-o natura. Este pură şi esenţială în menţinerea unei sănătăţi de fier. Ne-am obişnuit să spunem că avem nevoie de apă ca să prevenim deshidratarea, că zilnic trebuie să bem cel puţin doi litri de apă, dar puţini sunt aceia dintre noi care ştiu şi ce rol joacă apa în organism. În plus, apa elimină toxinele.
Apa proaspătă este importantă în curăţarea colonului. Fără acest element care a stat la baza vieţii, funcţiile colonului se îngreunează şi creşte riscul de constipaţie.
Fructe şi legume proaspete
O varietate de fructe şi legume proaspete menţin sănătatea colonului. Merele, broccoli, fructele de pădure, varza creaţă şi spanacul sunt alegeri bune când vine vorba de alimente ce menţin sănătatea colonului. Studii arată că vegetalele cu frunze sunt recomandate în dietă dintr-o serie de motive. Consumând aceste vegetale proaspete în salată sau ca şi garnitură veţi obţine rezultate pozitive în ceea ce priveşte sănătatea colonului.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here