Spanacul, un excelent aport de minerale

185
spanacDeşi provine din Asia centrală şi de sud-vest, spanacul este cultivat de mult timp şi în România. Aşa că este relativ uşor de găsit.
La ce este bun
Spanacul (Spinacia oleracea) este un excelent aport de minerale pentru organism, în principal fier, magneziu, sulf, zinc, cupru, potasiu, dar şi în vitaminele A, B1, B2, C, E şi K.

Prin urmare, spanacul este un tonifiant de calitate, provoacă eliminarea viermilor intestinali, creşte cantitatea de urină eliminate şi, nu în ultimul rând, ajută la procesul general de creştere a copiilor. Spanacul curăţă foarte bine şi tubul digestiv şi îi regenerează acestuia calităţile pentru care a fost creat din punct de vedere biologic. Aportul de Calciu este încă un avantaj al spanacului, ca şi cel de acid folic.

Cum să gătiţi spanacul:
Cea mai mare greşeală pe care o fac gospodinele dornice să umple un vas de mâncare care să ajungă familiei pentru o săptămână este să fiarbă exagerat de mult spanacul şi să pună peste el tot felul de sosuri, în principal de tomate.
Modul cel mai comun în care puteţi găti spanacul astfel încât să-i speculaţi la maximum calităţile este să spălaţi frunzele proaspete şi să le folosiţi în salate. Apoi, este de preferat să-l gătiţi la aburi decât să-l fierbeţi în apă. Dacă totuşi vă decideţi să-l fierbeţi, nu-l ţineţi mai mult de un minut în apă fiartă.
Când cumpăraţi spanacul de la piaţă sau de la supermarket, este indicat să-l preparaţi în aceeaşi zi sau cel mult a doua zi. Nu-l uitaţi în frigider, cu gândul de a-l prepara peste nu-ştiu – câte zile. E mai indicat să-l congelaţi decât să-l uitaţi în frigider.
Trebuie să mai ştiţi că spanacul este contraindicat celor care suferă de boli hepatice, de reumatism sau de inflamaţii intestinale.
Concluzie:
Obişnuiţi-vă să folosiţi frunzele de spanac în acelaşi fel în care consumaţi frunzele de salată: proaspete. Dacă vă faceţi un sandviş, încercaţi să puneţi frunze de spanac în locul celor de salată. Aşa vă veţi obişnui cu el crud. Dacă aveţi copii, este obligatoriu să includeţi frunzele de spanac în alimentaţia acestora. Dacă ţineţi la părinţii voştri, aveţi grijă să consume şi ei spanac, pentru că acesta previne osteoporoza şi artrita.
În concluzie, dacă aţi ţinut până acum spanacul în planul secund al preferinţelor culinare, e timpul să-l ştergeţi de praf şi să-l scoateţi în primul rând. E aliatul vostru!
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here