Spanacul, numai bun pentru diete

216

spanaculSpanacul este leguma bogată în minerale şi vitamine, dar săracă în calorii, şi de aceea este ideală în dietă. Se găseşte aproape tot timpul anului, proaspăt, deja îl putem găsi pe tarabele din pieţe, până târziu toamna, fie congelat, pe timpul iernii. Spanacul în dietă este indicat atât copiilor cât şi adulţilor, fiind o veritabilă sursă de sănătate.

Spanacul a fost apreciat de chinezi încă din vremuri îndepărtate folosindu-l intens pentru calităţile lui nutritive remarcabile.

Este indicat în dietele vegetariene, în acelea care au la bază pierderea kilogramelor, în detoxifiere şi ca hrană sănătoasă. Poate fi consumat crud sau sub formă de piureuri, salate, mâncăruri. Avantajele pe care le aduce organismului sunt foarte multe. Spanacul în dietă, asigură sursa de vitamina K, aceasta fiind una din vitaminele preţioase pentru sănătatea organismului, aportul pe cale naturală, din alimente, este uneori insuficient.

De asemenea spanacul mai conţine şi vitamina A, care este suficient pentru asigurarea cantităţii zilnice dacă se consumă doar 100 de grame de spanac , de asemenea tot 100 de grame mai conţine şi 15% din necesarul de fier, calciu şi vitamina C.

Datorită caloriilor scăzute, spanacul crud este ideal în dietă. Deci poţi să faci o obsesie din a consuma spanac, indiferent care este dieta pe care o urmezi, pentru că aceasta va acţiona ca un tonic general având rol în reducerea depozitelor grase de pe abdomen, fese şi coapse.

De asemenea nu trebuie să trecem cu vederea nici peste faptul că antioxidanţii conţinuţi de spanac intervin în prevenirea unor afecţiuni grave. Spanacul în dietă luptă împotriva afecţiunilor inflamatorii, previne suferinţele oculate şi are rol în creşterea rezistenţei generale a organismului, în principal ca urmare a cantităţii mari de vitamina K. În detoxifiere, spanacul este benefic în reînnoirea celulară, în special la nivelul celulelor sângelui.

Dacă se urmează o dietă, atunci spanacul este de preferat a se consuma crud, în salate, iar pentru ca absorbţia nutrienţilor să se producă cât mai bine este recomandat să asezonaţi salata cu suc de lămâie.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here