Sfaturi utile pentru dumneavoastră

142
paineMulte produse pe care le consumăm zilnic conţin grâu: biscuiţi, prăjituri, paste, pizza, tăiţei, pateuri şi exemplele pot continua. Însă prea mult grâu cauzează balonare, retenţia apei, eczeme, astm sau probleme digestive.

Încercaţi în schimb paste făinoase din secară albă, pâine fără grâu sau orez maroniu.

Încercaţi să lărgiţi spectrul de legume pe care le consumaţi în mod normal, pentru a beneficia de o varietate cât mai mare de vitamine şi de minerale. Patru sau cinci porţii de legume pe zi (o porţie = o jumătate de cană) pot face minuni.
Roşiile au un conţinut ridicat de antioxidanţi şi conţin licopen, un carotenoid care reduce riscul apariţiei cancerului de prostată. Roşiile micuţe (cherry) sunt foarte gustoase în special la micul dejun, dar şi în salate sau în supele de roşii.
Acizii graşi Omega 3 îmbunătăţesc condiţia pielii şi a părului. De asemenea, reduc tensiunea, colesterolul şi previn apariţia artritei. Acizii graşi Omega 3 se găsesc cel mai uşor în uleiul de peşte, în uleiul de migdale şi în seminţele de in.
Folosiţi doar ulei de măsline presat la rece sau unt pentru gătit şi evitaţi să folosiţi uleiuri vegetale fiindcă acestea din urmă sunt foarte sensibile la lumină şi la căldură şi pot forma radicali liberi (molecule carcinogene). Este indicat ca uleiul de măsline să stea la temperatură mai scăzută, în spaţii răcoroase.
Vişinele sunt bogate în vitamina C şi în bioflavonoizi. S-a constatat chiar că acestea neutralizează acidul uric aşa că dacă suferiţi de crize de gută trebuie să consumaţi vişine.
Bananele reprezintă snackul cel mai natural pe care natura ni-l poate oferi. Consumul de banane scade nivelul de colesterol sau previne creşterea acestuia, aşa că este indicat să consumaţi acest fruct între mesele principale ale zilei.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here