Sfaturi pentru seara de Crăciun

163

masa de craciunÎn general bunătăţile, de pe masa de Crăciun sunt o grea şi ademenitoare provocare. Câteodată nici chiar un simplu act de voinţă, ca un scut contra tentaţiilor nu este de ajuns. Ce-i de făcut?

Indiferent câtă voinţă ai sau cât de precaută eşti cu silueta ta, este aproape imposibil de crezut că în seara de Crăciun, vei servi doar un bol cu salată verde. Dar, nu te panica, din fericire există variante care pot îmbina perfect alimentaţia sănătoasă, săracă în calorii şi plăcerea, chiar necesară, cel puţin din când în când, de a servi ceva bun!

Soluţia ideală este să mănânci pe alese, aşa cum ne sfătuiesc anumiţi specialişti. În ziua de Crăciun, pe toate mesele chiar dacă unele sunt prea încărcate se găseşte şi câte ceva sănătos. De Sărbători promite-ţi că nu vei zice: “Nu mulţumesc, nu pot servi, ştiţi eu sunt la regim!”. Încearcă să faci alegeri potrivite: la aperitiv optează pentru salate, crudităţi. Cantitatea este foarte importantă şi trebuie respectată, nu-ţi încărca farfuria cu acelaşi alimente de două ori şi mănâncă fără să te grăbeşti.

De Crăciun, de pe masa îmbelşugată nu lipseşte bineînţeles alcoolul, începând de la băuturi tari şi până la vin şi şampanie. Nu te simţi în spiritul sărbătorilor fără un pahar de şampanie. Se admit chiar două deoarece şampania are aproximativ 60-90 de calorii în fiecare cupă. Şi aici diferenţa este dată de cantitate. Cantitatea recomandată a se consuma este de două pahare de vin şi două de şampanie. Nu consuma băuturi tari, acestea fiind hipercalorice, dar şi mai mult îţi vor accentua pofta de mâncare.

Mănâncă la intervale de timp. Friptura de pui sau de porc, este foarte bună. Alege garniturile din legume, în special pe cele soft. Nu servi sosuri, chiar dacă sunt subţiri sau par că nu au grăsimi. În general toate sosurile se fac cu făină şi exces de grăsime. Şi cu cât are un gust deosebit cu atât este mai plin de calorii. Pregăteşte friptura cu muştar. Este foarte bună, activează metabolismul şi este lipsită de calorii. Poţi alege şi mâncarea picantă.

În ceea ce priveşte desertul, alegerile nu sunt tocmai uşor de făcut. Optează pentru îngheţată, fără toppinguri şi fără frişcă, pe fructe, şi bineînţeles, şi pe combinaţii care au creme de brânză. Nu consuma torturi cu cremă de unt, aluaturile dospit.

Consumă apă multă, mănâncă încet, şi limitează-te numai la ce este în farfuria ta.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here