Sfaturi pentru o vară sănătoasă

142

ochelari de soareVara este sezonul cu cele mai mari tentaţii şi cea mai mare solicitare pentru organism. Pentru a ne menţine sănătoşi în această perioadă a anului, trebuie să ţinem cont de câteva sfaturi simple, dar extrem de utile.

Specialişti în domeniul sănătăţii, medici şi cercetători, au ajuns la concluzia că sănătatea pe timpul verii se menţine consumând fructe de pădure, dormind suficient, relaxându-ne, făcând mişcare în aer liber, evitând alcoolul şi aşa mai departe.

Fructele de pădure, o bogată sursă de antioxidanţi

Dacă doriţi să faceţi o schimbare în dieta dumneavoastră, o ceaşcă cu fructe de pădure proaspete (mure, afine, căpşuni) este exact ce aveţi nevoie. Acestea vă vor ajuta să asimilaţi antioxidanţii care previn deteriorarea ţesuturilor şi reduc riscul apariţiei afecţiunilor legate de înaintarea în vârstă. Afinele şi murele au cel mai mare conţinut de antioxidanţi. Totodată, fructele de pădure sunt bogate în fibre, care contribuie la scăderea valorilor colesterolului şi la prevenirea anumitor forme de cancer.

ata dentaraRelaxare şi mişcare în aer liber

Profitaţi de vacanţa de vară pentru a vă relaxa şi pentru a vă odihni inima. Vacanţele deţin beneficii multiple: contribuie la scăderea tensiunii arteriale, a ritmului cardiac, a hormonilor de stres (cum ar fi cortizolul care contribuie la creşterea în greutate şi creşte riscul pentru boli cardiovasculare).

Pentru scăderea nivelului de stres vă puteţi ocupa timpul cu reamenajarea grădinii; dacă spaţiul nu vă permite, alternativa ar fi să întreţineţi câteva ghivece cu flori. Chiar dacă mâinile dumneavoastră se murdăresc cu pământ, mintea dumneavoastră se va elibera de stresul din viaţa cotidiană; aceste activităţi vă ajută să vă relaxaţi, fiind strategii reale de psihoterapie ocupaţională.

Optaţi pentru practicarea unui sport în aer liber: mergeţi într-o excursie, jucaţi-vă împreună cu copiii, înotaţi, plimbaţi-vă cu bicicleta sau cu rolele; oricare din aceste activităţi vă vor face să simţiţi plăcerea mişcării în aer liber. Nu uitaţi că timpul petrecut cu familia este foarte important; orice moment poate fi o ocazie să vă consolidaţi relaţiile cu partenerul şi copiii dumneavoastră.

Protejaţi-vă ochii şi cavitatea bucală

Ochelarii de soare diminuează cu până la 99% acţiunea razelor ultraviolete de tip A şi B. De asemenea, ajută la prevenirea cataractei dar şi a ridurilor de expresie din jurul ochilor. Când practicaţi diverse exerciţii fizice sau activităţi în aer liber purtaţi ochelari care să vă protejeze vederea. Consultaţi medicului oftalmolog pentru a vă recomanda cea mai bună alternativă!

Şi cavitatea bucală trebuie protejată. Aţa dentară poate fi folosită pretutindeni, la plajă (într-un loc ferit), în timp ce citiţi sau când vă uitaţi la televizor. Acest obicei ar trebuie să devină primul pas în curăţarea dinţilor, fiind extrem de eficient în prevenirea cariilor dentare şi a afecţiunilor din cavitatea bucală.

Dormiţi suficient şi evitaţi consumul alcoolului

Acordaţi importanţa cuvenită odihnei şi somnului prin menţinerea aceleiaşi ore de culcare şi de trezire, chiar şi în zilele lungi de vară. De asemenea, se recomandă să nu consumaţi alcool cu trei ore înainte de culcare pentru a preveni insomnia. Somnul de după-amiază este ideal dacă zilnic vă culcaţi la aceeaşi oră şi dormiţi o durată asemănătoare de timp.

Vara se recomandă, în special, consumul băuturilor răcoritoare sau a celor slab alcoolizate. Un pahar cu sangria (vin diluat cu suc), o bere rece sau un pahar cu vin şi apă sunt sănătoase şi revigorante şi nu conţin o cantitate mare de alcool. Consumate cu moderaţie, anumite tipuri de băuturi alcoolice pot proteja împotriva bolilor cardiace. Băuturile alcoolice vor fi evitate de către femeile însărcinate sau persoanele cu probleme cronice de sănătate.

Minodora Sucea

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here