Sfaturi pentru o alimentaţie cât mai sănătoasă

100
Cerealele care schimbă culoarea laptelui în care sunt adăugate, cât şi faptul că trebuie să mâncaţi doar atunci când vă este foame, nu când sunteţi plictisiţi sunt doar două dintre regulile de aur ale unei alimentaţii sănătoase.

După ce au consultat numeroşi dieteticieni, nutriţionişti, medici, antropologi dar şi gospodine, jurnaliştii de la Daily Mail au întocmit o listă cu reguli, pe care oricine dacă îşi doreşte să fie sănătos, puternic să îşi întărească rezistenţa organismului, ar trebui să le respecte zilnic.
Pâinea cu cât este mai albă cu atât este mai nesănătoasă. Consumată dincolo de o anumită limită, sub diverse forme, făina albă este la fel de nocivă ca şi zahărul.
Cerealele care colorează laptele sunt dăunătoare sănătăţii. Schimbarea culorii dovedeşte că cerealele respective sunt intens procesate şi conţin numeroşi aditivi.
Mâncaţi doar pentru că vă este foame nu pentru că nu aveţi ce face. Pentru mulţi, mâncarea are mai puţină legătură cu foamea şi mai multă cu dorinţa de a face ceva plăcut, care să le aducă satisfacţii imediate.
O altă vorbă din popor, necontestată de nutriţionişti, spune că o porţie de mâncare este cu atât mai sănătoasă cu cât conţine mai multe culori, deci implicit diverse tipuri de legume.
Evitaţi alimentele pe eticheta cărora figurează o listă lungă de ingrediente, deoarece sunt intens procesate. Atenţie, nu vorbim despre reţetele bazate pe mai multe ingrediente, ci de produsele gata preparate cumpărate din comerţ.
Alimentele poziţionate central pe rafturi sunt de obicei mai nesănătoase, conţinând numeroşi coloranţi şi aditivi. Căutaţi mai sus sau mai jos, după produsele naturale.
Mestecaţi bine alimentele, nu vă grăbiţi. Savuraţi mâncarea şi vă veţi simţi mai satisfăcuţi.
Consumaţi cât mai multe mâncăruri produse de oameni nu de maşini. Alimentele procesate mecanic conţin, în cele mai multe cazuri, prea multă sare, grăsime sau zahăr, precum şi coloranţi sau alte produse artificiale, nocive pentru organismul uman.
Dacă un aliment are aceeaşi denumire în toate limbile, atunci nu este recomandat.
Evitaţi să cumpăraţi alimente sau băuturi de la benzinării. De obicei acestea se aprovizionează cu produse neperisabile, care conţin numeroşi aditivi.
Nu mânca singur, vei fi tentat să mănânci mai mult. Încearcă să iei masa în familie sau cu prietenii. Încalcă regulile din când în când, nu foarte des, la petreceri, evenimente mondene sau cu alte ocazii diverse. Astfel, nu te vei mai simţi atât de încorsetat de recomandările făcute mai sus, şi nu vei fi atât de tentat să uiţi de ele.
Ştiaţi că… pentru a te menţine puternic şi sănătos, pielea are nevoie de vitamina A? Vitamina A joacă un rol major în producerea de ţesut conjunctiv. Unul dintre cele mai bune moduri de a include vitamina A în dietă este consumând alimente care să conţină beta-caroten, pe care corpul le transformă în vitamina A iar una dintre cele mai rapide şi delicioase căi de a obţine beta-caroten este de la cartofii dulci.
Ştiaţi că… aminoacidul cysteine, eliberat de către carnea de pui în timpul gătitului, se aseamănă din punct de vedere chimic cu medicamentul pentru bronşită, acetylcysteine, lucru care explică efectul benefic al supei de pui? Supa de pui sărată menţine mucusul subţire la fel cum o fac şi medicamentele.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here