Sfaturi de sănătate pentru toamnă

168

sfaturi2Toamna şi-a intrat în drepturi de ceva vreme. Zilele sunt ploioase, oboseala ne copleşeşte şi parcă suntem mai irascibili ca de obicei.

Trebuie să schimbăm ceva în alimentaţia noastră, pentru a acumula stocurile de energie.

O dietă adecvată e binevenită pentru a ne apăra organismul împotriva viruşilor de sezon, dar şi a consecinţelor vremii reci.

Câteva sfaturi pentru această perioadă vă vor fi de mare ajutor.

Serviţi cel puţin o masă caldă pe zi. Supa caldă de legume e cea mai sănătoasă mâncare. Consumaţi băuturi calde, în special ceaiuri de plante.

În alimentaţia de toamnă e bine să consumaţi şi alimente cu conţinut de grăsimi pentru a face faţă vremii reci. Acestea sunt compuşi esenţiali care reglează temperatura organismului.

Peştele şi carnea slabă nu trebuie să lipsească. De altfel, trebuie să mâncaţi în fiecare zi nuci şi seminţe.

Cartoful este leguma care trebuie să nu lipsească din alimentaţia zilnică. Este energizant, conţine vitamina C, minerale esenţiale şi reglează temperatura organismului. În zilele reci sunt o minune, dar nu prăjiţi.

Folosiţi-i fierţi, copţi sau sub formă de mâncărică de legume. Ajută digestia şi buna funcţionare a sistemului cardio-vascular. Mai mult decât atât, tocăniţele cu cartofi au mai multe avantaje: sunt ieftine şi se pregătesc rapid.

Ţineţi sub control cantitatea de zahăr şi dulciurile consumate. Toamna, suntem dispuşi să mâncăm mai multe dulciuri. Pentru a evita consumul excesiv de zahăr, apelaţi la fructe uscate, morcovi, mere sau ciocolată (din 70% cacao).

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here