Sfaturi bune pentru dietă

133

dieta– Motivaţia este primul pas! Dacă ai voinţă, ţinteşti spre un anume ţel şi găseşti motivaţia necesară, atunci totul va părea chiar simplu.

– Combinaţia de carbohidraţi (cartofi, paste, cereale, pâine, dulciuri, etc.) şi grăsimi (unt, şuncă, smântână, etc) nu este permisă. Atenţie! Nu trebuie evitate aceste alimente, numai că trebuie consumate la momente diferite.

– Combinaţia de carbohidraţi cu proteine (carne, peşte, ouă, brânză, etc) nu se acceptă.

– Combinaţia de proteine cu grăsimi este permisă.

– Carbohidraţii se consumă fiecare în parte, fără a fi combinaţi, la o masă.

– Măncâţi la ore fixe, evitându-se gustările între mese.

– Mănâncă sănătos! Exclude din alimentaţie mâncarea gen junk-food şi dulciurile dăunătoare.

– O dietă sănătoasă este cea bazată pe fructe. Consumă fructe pentru un aport de vitamine şi un plus de energie.

– Nu realiza o altă activitate când mănânci (nu te uita la televizor, nu citi, ş.a.m.d.). Mănâncă încet şi mestecă bine alimentele.

– Ideal este să mănânci de 4 ori pe zi o cantitate mai mică de alimente, decât de două ori şi mult!

– Cina trebuie servită cu cel puţin 2, 3 ore înainte de culcare.

– Consumă minim 2l de lichide necarbogazoase, neîndulcite pe zi (apă plată, ceaiuri).

– Renunţă la consumul de zahăr, alcool şi pâine. (Dacă nu poţi renunţa la pâine, consumă numai pâine neagră, doar o singură felie, prăjită, la o masă).

– Evită grăsimile animale sau vegetale, dar şi prăjelile. Elimină din alimentaţie produsele pe bază de uleiuri hidrogenate (margarină, brânză de tip feta ce are în compoziţie uleiuri vegetale hidrogenate).

– Nu consuma produse din carne de origine animală modificate genetic.

– Redu consumul de sare, înlocuieşte sarea cu mirodenii şi verdeţuri.

– Cel puţin 15 minute dintr-o oră e bine să le stai în picioare. Astfel îţi dinamizezi metabolismul.

– Apelează zilnic la mişcare, o plimbare de o jumătate de oră în fiecare zi. Seara este momentul oportun, înainte de culcare.

– Pentru a slăbi mai mult de 5 kg. cere sfatul unui specialist nutriţionist. Acesta te va sfătui de ce analize ai nevoie înainte de începerea regimului şi-ţi va indica o dietă adecvată vârstei, stilului tău de viaţă şi stării tale de sănătate.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here