Seleniul ne protejează de bolile de inimă

1097
530190502_5f0f88acd4_oSeleniul este un mineral care se găseşte rar în natură. Cel stocat în organism secretă enzime, care asigură buna funcţionare a acestuia, îl protejează de expunerea la mercur, prin neutralizarea efectelor de intoxicare. Mai mult de atât, seleniul ia parte la multe procese din organism, fiind prezent în fiecare celulă, dar în special în cele din: rinichi, ficat, splină, pancreas. Îşi joacă bine rolul de antioxidant, neutralizând acţiunea radicalilor liberi de distrugere a acidului dezoxiribonucleic sau ADN-ului aşa cum îl ştim majoritatea dintre noi.

Împreună cu vitamina C şi E ia parte la procese care protejează organismul de cancer, afecţiuni ale inimii chiar şi de bătrâneţe. Şi haideţi să fim serioşi, fiecare dintre noi se teme de asta, numai că ne este ruşine să recunoaştem. Şi ce face un antioxidant? Luptă împortiva cancerului. Luptă împotriva infecţiilor virale şi poate incetini acţiunea virusului HIV de a dezvolta SIDA. Seleniul este prezent în fiecare celulă, până şi în ficat, motiv pentru care asigură buna funcţionare a acestui organ vital. Dacă inima vă joacă feste în ultima vreme, ar fi cazul să nu mai mâncaţi atât de gras şi să nu mai staţi în fum de ţigară. Ştiaţi că seleniul neutralizează acţiunea alcoolului, fumului de ţigară şi a grăsimilor din alimentaţie? Astfel dacă includeţi în dieta voastră o cantitate suficientă de seleniu, vă menţineţi inima sănătoasă.

Un studiu, care a durat cinci ani, a scos la iveală faptul că subiecţii care luau zilnic 200 mcg de seleniu pe zi, aveau 63% mai puţine şanse să dezvolte cancer de prostată şi un risc cu 46% mai mic de a face cancer de plămâni. A fost de asemenea folosit în scopul prevenirii leucemiei, ce-i drept cu speranţe în acest sens.
Este cât se poate de adevărat, deoarece reduce riscul de formare a cheagurilor de sânge, a atacului de cord şi infarctului. Să nu uităm că bolile de inimă (infarctul, atacul de inimă) reprezintă motivul principal pentru decesele înregistrate în lumea întreagă.
Mai mult de atât, seleniul scade nivelul colesterolului “rău” din sânge, în timp ce îl creşte pe cel bun. Fumătorii sau acele persoane care au suferit un atac de cord îşi pot menţine inima sănătoasă dacă iau suplimente nutritive pe bază de seleniu.
Surse bune de seleniu
Îl puteţi găsi în: nuci de Brazilia, carnea de pasăre, carnea în general şi în fructele de mare. Fulgii de ovăz şi orezul brun conţin o cantitate importantă de seleniu. Dacă nu vă plac cereale integreale, trebuie să ştiţi că puteţi lua suplimente nutritive pentru a-i asigura organismului nevoia de seleniu. Doza zilnică de seleniu este de 70 micrograme pentru bărbaţi şi 55 micrograme pentru femei. Pentru a vă bucura de toate beneficiile enumerate mai sus este suficient să luaţi o doză de 600 de mircrograme.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here