Sarea, bună sau rea pentru sănătate?

167

sareMâncarea fără sare nu este gustoasă, dar şi prea multă sare dăunează sănătăţii. De aceea trebuie să fim atenţi la cantitatea zilnică de sare pe care o consumăm. Alimentaţia modernă poate fi o adevărată capcană pentru că majoritatea produselor de pe piaţă sunt fie prea grase, fie au prea multe calorii, fie sunt prea dulci, fie prea sărate.

Doza zilnică de sare recomandată nu trebuie să depăşească 6 grame. Ideal ar fi să ne situăm sub această doză, tocmai pentru a preveni apariţia bolilor favorizate de excesul de sare.

Produsele cele mai bogate în sare
Biscuiţi săraţi
Produse de panificaţie şi de patiserie
Mâncăruri şi supe realizate industrial.
Produse cu un conţinut redus de sare
Legume proaspete (roşii, morcov, fasole verde, spanac)
Fructe proaspete (mere, pere, struguri, citrice)
Lapte proaspăt
Uleiuri vegetale şi fructe oleaginoase (nuci, migdale)
Cereale (orez, derivaţi ai grâului)
Alimente dietetice cu un conţinut redus de sodiu.
Sarea iodată – cea mai bună
Organizaţia Mondială a Sănătăţii ne recomandă consumul de sare iodată tocmai pentru iodul din compoziţie. Lipsa iodului din alimentaţie poate duce la oprirea creşterii în cazul copiilor, la apariţia unor malformaţii fizice, a unor tulburări de vorbire, de vedere şi de auz şi la o dezvoltare intelectuală deficitară. Copiii şi femeile însărcinate sunt categoriile cele mai expuse la bolile care pot apărea din cauza deficitului de iod. Persoanelor cărora le place să mănânce prea sărat le recomandăm să scape de acest obicei care nu le aduce nici un beneficiu, mai ales pe termen lung. Consumul excesiv de sare favorizează bolile cardiovasculare (risc de infarct, hipertensiune arterială), bolile renale grave şi boli ale stomacului.
Cum eviţi excesul de sare
Găteşte cu puţină sare.
Nu lăsa solniţa la vedere – este o metodă sigură de a nu mai fi tentat să adaugi sare în mâncare.
Înlocuieşte sarea cu plante aromate şi cu mirodenii. Foloseşte ulei de măsline sau ulei de nuci pentru a da gust mâncării.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here