Sănătatea noastră depinde de ceea ce consumăm

116
apaCuvântul sănătate este folosit foarte mult în discuţiile noastre în cele mai diverse împrejurări şi chiar în urările noastre cu ocazia sărbătorilor şi evenimentelor plăcute. Printr-o hrană sănătoasă, forţa fizică se poate menţine până la o vârstă destul de înaintată. În mod cert, este esenţial să mănânci sănătos – modul în care te hrăneşti spune foarte multe despre personalitatea ta, dar şi despre starea ta de sănătate. La fel de important este, însă, consumul zilnic de lichide – şi nu orice fel de lichide.

Alimentele pe care le alegem pentru pregătirea felurilor de mâncare sunt foarte importante. Legumele şi fructele proaspete care conţin multe minerale şi vitamine sunt recomandate a se folosi cât mai des. Sălăţele din crudităţi hrănesc şi totodată vindeca organismul. De fapt, este şi un avantaj atunci când se consuma crudităţi, fiind necesară o cantitate mai mică de zarzavaturi pentru o masă. Modul în care mâncăm contează de asemenea: evitarea grabei, a mâncatului pe fugă sau cu lăcomie, toate acestea este bine să fie înlocuite cu o stare de linişte şi cumpătare.
În primul rând, bea multă apă; plată sau minerală, cu arome sau simplă, apa este o componentă fundamentală a planului tău de sănătate. Băutura ideală pentru orice vârstă, apa asigură buna funcţionare a diverselor organe interne – atâta timp cât nu conţine îndulcitori sau calorii adăugate, apa trebuie consumată în cantităţi de 1-2 l în fiecare zi. Dacă nu îţi place apa simplă, poţi să o consumi cu o feliuţă de lămâie.
Nu uita de lapte; la fel de important ca şi apa, însă cu propriile calităţi, laptele este una din cele mai sănătoase băuturi. Conţine calciu şi proteine, şi dacă cumva suferi de intoleranţă la lactoză, poţi la fel de bine consuma lapte vegetal, din soia.
Poţi consuma sucuri 100% naturale; acest lucru înseamnă că sucurile nu conţin zahăr adăugat. Deloc! Sucurile de fructe sunt foarte importante datorită aportului de vitamine şi de acid folic, din fructe. În categoria sucurilor, poţi include şi sucurile din vegetale: o alternativă cu calorii puţine care îţi oferă o porţie delicioasă de antioxidanţi şi vitamina A şi C.
Sau poate preferi ceaiul neîndulcit? Ceaiurile din ierburi sau chiar din fructe încântă cu aromele lor deosebite; ceaiul negru şi ceaiul verde reduc riscul de cancer şi scad nivelul colesterolului.
Să nu uităm însă de alcool. Băuturile ce conţin alcool sunt o sursă importantă de calorii; un pahar de vin sau o bere suplimentează organismul cu minim 150 calorii. Efectele benefice ale alcoolului consumat cu moderaţie sunt evidente în cazul vinului roşu; această băutură scade riscul bolilor de inimă. Excesul însă, este deosebit de dăunător organismului.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here