Ridichea şi calităţile ei vindecătoare

1392
ridicheRidichile au fost menţionate prima dată intr-o reţetă chineză din secolul XI înaintea erei noastre. Herodot povesteşte că vechii egipteni apreciau în mod deosebit această rădăcină, în timp ce grecii ofereau zeilor lor ridichi de aur.

Ridichile apar în proverbe: „Să tragi de o ridiche pentru a o ajuta să crească nu aduce rezultate mulţumitoare” şi în poveşti: vă amintiţi povestioara în care o ridiche a crescut aşa de mare încât toată familia, plus căţelul, pisica şi şoricelul au trebuit să lucreze împreună ca să o scoată?

În medicina alternativă ele sunt folosite pentru a creşte apetitul şi îmbunătăţi digestia, împotriva oboselii şi depresiei, contra tusei, gutei, artrite cronice, rahitism şi paraziţi intestinali. Este un fluidizant al secreţiilor bronşice, datorită conţinutului său bogat în substanţe active sulfurate. Trebuie să intre în raţia alimentară a celor suferinzi de bronşită cronică şi de astm. Depurativă, energizantă, ridichea neagră este de neîntrecut în a elibera ficatul şi rinichii de deşeurile şi toxinele care le inundă, în a activa intestinul, stomacul şi vezica biliară.
Consumată crudă, ridichea neagră este un adjuvant preţios pentru persoanele care sunt expuse la alergii şi eczeme. Substanţa sulfurată pe care o conţine îi conferă proprietatea de a stimula pofta de mâncare, fapt pentru care este recomandată tuturor celor cu apetit scăzut.
Există ridichi roşii, albe, negre şi mai rar galbene. Când alegeţi ridichile roşii aveţi grijă să fie mici, ferme şi netede, în timp ce ridichile negre trebuie să fie grele. Ridichile nu sunt doar bune la gust, ci şi sănătoase datorită conţinutului de minerale şi oligo-elemente. Sunt bogate în potasiu şi sărace în sodiu ceea ce uşurează diureza. Buna asimilare a calciului este favorizată de raportul mai mare de 1 dintre calciu şi fosfor. Conţin cantităţi rezonabile de magneziu, fier, cupru, zinc şi fluor. Aportul lor în vitamina C este considerabil: 100 g de ridichi înseamnă 23mg de vitamina C, adică aproape 30% din cantitatea recomandată adulţilor în fiecare zi. O largă gamă de vitamine din grupa B sunt prezente, în special B9 sau acid folic, vitamina B3 sau PP şi vitamina B6. În plus, sunt o bună sursă de fibre alimentare.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here