Remedii pentru a renunţa la fumat

153
a renunta la fumatMajoritatea substanţelor periculoase din fumul de ţigară se găsesc în niveluri scăzute. Dar, de-a lungul lunilor şi anilor, acestea se acumulează, ajungând la cantităţi ridicate în organism.
Din acest motiv, riscurile de cancer şi alte boli cresc odată cu cantitatea de tutun consumată zilnic şi cu numărul anilor în care persoana fumează.

Există câteva mijloace naturale prin care poţi treci mai uşor peste perioada de cel puţin două săptămâni în care riscul de a te reapuca de fumat este foarte mare, informează WellnessStarts.com.
Plantele îţi sunt cel mai bun aliat în aceste momente, deci îţi poţi face provizii de ghimbir, lobelia, ovăz sălbatic şi sunătoare. Se pot procura din magazinele naturiste şi te ajută să renunţi la ţigări mai uşor.
Ghimbirul are rolul de a reduce stările de vomă resimţite în special dimineaţa, în primele zile în care ai renunţat la ţigări. Adaugă într-un pahar cu suc de portocale zece picături de extract natural de ghimbir şi bea amestecul de trei ori pe zi, atunci când simţi cel mai mult nevoia de a fuma.
Lobelia este o floare originară din Statele Unite, care te poate ajuta să treci peste stările neplăcute asociate dependenţei de nicotină. Se administrează în acelaşi mod ca şi ghimbirul, doar că nu vei depăşi 30 de picături zilnic pentru că acţiunea ei este rapidă şi puternică.
Foarte multe produse folosite ca substituenţi pentru nicotină conţin lobelia, în doze scăzute însă, care nu periclitează în nici un fel digestia şi întregul metabolism.
Sunătoarea are rolul de a calma stările de anxietate şi nervozitate asociate renunţării la ţigări. Se bea înainte de culcare, împreună cu un pahar de suc de portocale, pentru ca dimineaţa, atunci când este pregnantă nevoie de a fuma, să nu cazi pradă tentaţiei.
Ovăzul sălbatic este foarte eficient pentru a reface echilibrul de vitamine din organism, greu afectat de anii în care ai fumat. Este o sursă sigură de vitamina C, E şi D şi ajută la depăşirea primelor simptome resimţite de renunţarea la ţigări (pofta excesivă de a fuma, uscarea gurii, starea de nervozitate sau transpiraţia abundentă).
Pot fi de un real ajutor în dorinţa ta de a redeveni nefumător şi portocalele, grefele, mierea, hreanul, ridichiile şi bicarbonatul de sodiu, adăugat în paharul cu apă de după fiecare masă.
Mierea de albine, pe care ai adăugat-o peste ridichiile rase, poate fi un ajutor de nădejde, de fiecare dată când ai simptome de sevraj asociate lipsei de nicotină (stare de iritabilitate, dificultăţi în concentrare, dorinţă foarte mare de a fuma, oboseală, somnolenţă, foame şi nelinişte).
Nu uita că toate aceste simptome sunt mai puternice în primele 14 zile de la renunţarea la ţigări. Ele se estompează în timp, iar uneori pot trece şi şase luni până la dispariţia totală.
Cristina RĂSCOL

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here