Recomandări de sezon

133

alimantatia varaVara este anotimpul în care găsim din belşug legume şi fructe suculente pline de vitamine. Dar nu poţi rezista fără a mânca o îngheţată, a gusta o prăjitură delicioasă sau de a te răcori cu un cocktail.

Şi totuşi îţi pui întrebarea: Ce alimente sunt permise şi recomandate în acest sezon ?

Alegeţi pentru consum alimentele de sezon. Vara este sezonul în care te poţi bucura de o varietate de fructe şi legume. Cireşe, vişine, piersici, caise, roşii, ardei gras, fără să omiţi pepenele roşu, care este şi un bun detoxifiant pentru organism.

De asemenea, fructele de pădure conţin antioxidanţi, o cantitate importantă de vitamina C, licopen şi beta-caroten. Se pot consuma în diferite variante: proaspete în stare naturală, în salate, tarte, iaurturi etc.

Mănâncă uşor. Iarna se mănâncă alimente mai grase pentru a face faţă mai uşor temperaturilor scăzute. Vara vrei să te răcoreşti cât mai mult.

Este perioada propice să alegi pentru consum supe uşoare din legume proaspete pe care le găseşti din abundenţă în piaţă. Dă savoare mâncărurilor cu ierburi proaspete şi aromate folosind busuiocul şi coriandrul. Menta trebuie de asemenea să nu lipsească din meniul de vara, este răcoritoare şi calmantă pentru stomac, acţionând benefic digestia.

Răcoreşte-te cu produsele îngheţate. Nu te abţine în a consuma produse răcoritoare. Optează pentru şerbetul de fructe, îngheţatele cu fructe sau cremele cu gelatină.

Astfel vei consuma produse pe bază de lactate, deci cu conţinut de calciu, un mineral necesar pentru a-ţi menţine sănătatea oaselor.

Dacă, totuşi, ai probleme cu greutatea şi te gândeşti că silueta ta va fi afectată încearcă iaurtul congelat. Intoleranţa la lactoză poate reduce pofta de îngheţată, dar poţi alege produse congelate pe bază de lapte de soia sau orez.

Hidratează-te. Pe timpul verii trebuie să bei foarte multe lichide pentru a evita deshidratarea. Alege mai multe variante: limonadă, ceaiuri reci, sucuri de fructe sau apă minerală. Celor cărora le place ceaiul pot consuma de exemplu, ceaiul verde fiind o sursă excelentă de antioxidanţi, benefic organismului după câteva ore de bronzat la soare, sau ceaiurile de fructe, având o cantitate apreciabilă de vitamina C.

Medicii recomandă consumul a câte 2-2,5 l pe zi de lichide. Atenţie, nu trebuie să exagerezi să bei apă, adică peste 4 litri pe zi deoarece o cantitate foarte mare poate duce la sechele creierului sau chiar decesul persoanei în cauză.

Evită prăjelile. Când pregăteşti mâncarea, alege metode sănătoase şi foloseşte alimente prospete. Renunţă la prăjeli şi la combinaţii de preparate cu surplus de calorii, pentru o digestie uşoară şi pentru a nu acumula în concediul de vară kilograme în exces. Ca metodă sănătoasă de a pregăti mâncarea ar fi fierberea la baia de abur.

Alege pentru această perioadă de vară, salatele, la care poţi adăuga puţin suc de lămâie şi portocală şi le poţi combina cu verdeţuri din belşug, precum mărarul sau pătrunjelul.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here