Program prelungit cu două ore pentru angajații Serviciului Pașapoarte Gorj

230

Până la 31 august, de luni până vineri, salariații Serviciului Pașapoarte Gorj vor sta două ore peste program la serviciu. Decizia este una luată la nivel național pentru Serviciile de Pașapoarte din 30 de județe. Anunțul a fost făcut, sâmbătă, de oficialii de la București.

Sâmbătă, 28 iulie a.c., şeful Direcţiei Generale de Paşapoarte, comisar-şef de poliţie Toancă Mirel, a susţinut o declaraţie de presă, la sediul Ministerului Afacerilor Interne, cu privire la măsurile luate pentru eficientizarea activităţii de eliberare a documentelor de călătorie. În urma evaluării realizate la solicitarea conducerii MAI, pe linia eliberării documentelor de călătorie, în ultima săptămână s-au luat măsuri care au fost transmise în sistem videoconferinţă tuturor factorilor implicaţi în gestionarea acestei activităţi. ”În acest context, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor şi a eficientiza activitatea de eliberare a paşapoartelor s-a decis prelungirea programului de lucru cu două ore, acesta fiind acum de la ora 8.30 la 18.30, de luni până vineri. Măsura este valabilă până la 31 august a.c., pentru 30 de judeţe: Alba, Arad, Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Brăila, Botoşani, Braşov, Cluj, Caraş-Severin, Constanţa, Dâmboviţa, Dolj, Gorj, Galaţi, Hunedoara, Iaşi, Mehedinţi, Maramureş, Mureş, Neamţ, Prahova, Sibiu, Satu Mare, Suceava, Timiş, Vâlcea, Vrancea şi Vaslui. Pentru municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, timpul de lucru a fost prelungit pentru primele 3 zile ale săptămânii, programul fiind de la ora 8.30 la 18.30. În plus, s-au făcut eforturi mari pentru suplimentarea staţiilor de lucru în 12 judeţe, unde se înregistrează un număr mare de solicitări. Astfel, începând de luni în judeţele: Alba, Braşov, Cluj, Constanţa, Dolj, Galaţi, Hunedoara, Iaşi, Maramureş, Prahova, Sibiu şi Vaslui va funcţiona un ghişeu suplimentar de lucru cu publicul. Ca urmare a suplimentării, de săptămâna viitoare, (n.r. luni) la nivel naţional vor funcţiona 209 ghişee de primiri cereri şi eliberări documente de călătorie. Vreau să precizez că s-au făcut eforturi şi pentru acoperirea deficitului de personal, necesar asigurării funcţionării unui număr cât mai mare de ghişee în program de lucru prelungit. Faţă de perioada similară a anului trecut, numărul angajaţilor din sistemul de paşapoarte a crescut cu aproximativ 60 de persoane”, a declarat oficialul MAI.

Schimbări legislative de la 20 iulie
De asemenea, deoarece de la data de 20 iulie au intrat în vigoare noi reglementări legislative referitoare la regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, șeful Direcției Generale de Pașapoarte informează cetățenii cu privire la modificările aduse. ”Principalele modificări intrate în vigoare în cea de-a doua jumătate a acestei luni privesc creşterea valabilităţii paşaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani şi modificarea condiţiilor în care poate fi eliberat paşaportul simplu temporar. Astfel, acest tip de paşaport se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 3 zile lucrătoare, doar în situaţii obiective, în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic. Pentru motive de sănătate sunt acceptate: documente emise de autorităţile medicale, care consemnează necesitatea procurării unei medicaţii din străinătate, necesitatea efectuării unui tratament, a unor investigaţii sau proceduri medicale în străinătate de către solicitantul paşaportului. Totodată, sunt luate în considerare documentele oficiale care indică faptul că persoana în cauză este programată la o entitate medicală din străinătate, la o anumită dată, pentru efectuarea unui tratament, a unor investigaţii sau a altor proceduri de acest gen. Pentru motive familiale, solicitanţii trebuie să prezinte documente din care rezultă că o persoană, cu care solicitantul paşaportului are legături de familie, se află într-unul din următoarele cazuri: în situaţia necesară şi urgentă de a urma un tratament sau de a efectua investigaţii sau proceduri medicale în străinătate ori de a i se procura medicaţie din străinătate; în diverse situaţii de dificultate în străinătate, respectiv: deces, accidente, stare de arest, procese judecătoreşti; în situaţii în care este necesară asigurarea asistării sau reprezentării intereselor sale în străinătate Pentru motive profesionale sunt necesare: documente emise de entităţi din ţară sau străinătate, din care rezultă necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate a solicitantului, în contextul exercitării atribuţiilor sale profesionale, participări la cursuri, conferinţe sau seminarii. De asemenea, vreau să subliniez că, în lipsa documentelor care justifică necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate, paşaportul simplu temporar se eliberează într-un termen ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare. De precizat că paşaportul simplu temporar are valabilitate 12 luni”, a adăugat șeful Direcției Generale de Pașapoarte. În ceea ce priveşte ridicarea paşaportului, gorjenii au posibilitatea de a-l solicita de la locaţia de depunere a cererii sau de la orice serviciu de paşapoarte din ţară sau misiune diplomatică ori oficiu consular al României din străinătate, indiferent dacă cererea a fost depusă în ţară sau străinătate. În acelaşi timp, paşaportul poate fi expediat, la domiciliul sau reşedinţa titularului, din ţară, prin intermediul Companiei Naţionale Poşta Română, cu obligativitatea plăţii unei taxe de 9,52 lei/paşaport.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here