Profitaţi din plin de legumele şi fructele de vară

211

fructe si legumeE vară, iar legumele şi fructele parcă sunt mai variate ca niciodată. Desigur că nu putem să rezistăm acestor tentaţii! Organismul nostru are numai de câştigat dacă se consumă legume şi fructe proaspete în această perioadă.

Nu este imposibil să mărim cantitatea legumelor şi fructelor pe care o consumăm în fiecare zi. Ca alternativă putem să consumăm fructe combinate cu cereale, să alegem salate de vară iar ca desert, fructe de sezon.

Iată ce spun specialiştii astfel încât să ne vitaminizăm şi să ne sporim cantitatea de legume din dietă:

1. Să avem mereu câte un castron cu fructe la îndemână, din care să ne servim ori de câte ori dorim;

2. Să cumpărăm vegetale gata tăiate şi curăţate, pe care să le punem în salate şi sosuri;

3. Să combinăm fructele confiate cu cele proaspete în diverse salate de fructe;

4. Să pregătim legumele la aburi, în cuptorul cu microunde, pentru a le menţine gustul, aroma şi valorile energetice.

Pentru a da mai multă savoare mâncării putem încerca:

– Alegerea legumelor proaspete tăiate mărunt pentru sosuri, să mâncăm legume crude sau fructe proaspete cu unt de arahide;

– Coacerea fructelor şi legumelor pentru o aromă mai specială. Se poate pune ulei de măsline şi se pot pregăti, la cuptor sau cu variate sosuri;

– Adăugarea anumitor ingrediente salatelor cum ar fi busuioc, ulei de măsline, suc de lămâie;

– Deserturile din mere sau pere coapte peste care se poate pune scorţişoară şi miere pentru un gust minunat.

Se poate îmbogăţi dieta începând cu paşi mărunţi:

– În iaurturi şi cereale se pot pune fructe uşoare, tăiate cât mai fin;

– Adăugând la fiecare masă legume cât mai variat colorate: ardei gras, roşii, castraveţi, conopidă, morcovi şi salată verde din belşug;

– În salatele de ton sau de pui se pot pune boabe de struguri, porumb, stafide, nuci sau felii de ananas;

– Amestecând iaurt de fructe cu fructe proaspete în blender;

– Consumând clătite cu fructe;

– Punând legume proaspete în sosurile pentru paste, pizza;

– Preparând supe cu legume cât mai variate;

– Adăugând la sandwich-uri roşii, castraveţi, varză.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here