Poliţiştii gorjeni, percheziţie la Penitenciarul Colibaşi

538

Poliţiştii de investigaţii criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Gorj au efectuat marţi o percheziţie în Penitenciarul Colibaşi, în cadrul unui dosar penal în care un bărbat încarcerat este bănuit că ar fi comis mai multe înşelăciuni prin telefon.

În fapt, din investigaţii a reieşit că, la data de 22 octombrie a.c., prin intermediul telefonului mobil şi prin declinarea de calităţi mincinoase, un bărbat în vârstă de 35 de ani, încarcerat în Penitenciarul Colibaşi, ar fi determinat doi angajaţi ai unei societăţi comerciale, cu sediul în oraşul Rovinari să-i comunice trei coduri de reîncărcare electronică, în valoare de 20 de euro fiecare, pe care, ulterior, le-ar fi valorificat în scopuri personale. De altfel, în urma percheziţiei efectuate, poliţiştii au găsit în celula deţinutului telefonul mobil folosit de către deţinut. „Poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale al I.P.J. Gorj, cu sprijinul de specialitate al lucrătorilor din cadrul Penitenciarului Colibaşi, au efectuat o percheziţie în camera de detenţie a unui bărbat de 35 de ani. În urma percheziţiei efectuate în camera de detenţie, au fost găsite telefonul mobil şi cartela telefonică. Acţiunea a beneficiat de sprijinul de specialitate al Direcţiei Operaţiuni Speciale – I.G.P.R. În cauză, cercetările sunt continuate pentru documentarea întregii activităţi infracţionale”, se arată într-un comunicat de presă emis de către IPJ Gorj.

Atenţie la datele pe care le comunicaţi prin telefon
Pentru a evita să cadă victime ale înşelăciunilor de acest gen, cetăţenii sunt sfătuiţi să verifice orice informaţie prin care li se solicită telefonic să trimită bani prin terţi/mandat poştal/virament bancar unor rude, despre care li se spune o poveste, de obicei impresionantă, şi să sesizeze cea mai apropiată unitate de poliţie, să ceară sfatul unui poliţist sau să apeleze la telefonul de urgenţă 112. De asemenea, este indicat să nu ofere nici un fel de date cu caracter personal prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de interlocutorul de la capătul firului, şi să nu trimită coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice, în niciun caz unor persoane străine, indiferent de calitatea pe care acestea susţin că o au (deseori infractorii îşi asumă o calitate oficială – avocat, procuror, poliţist). Totodată, poliţiştii recomandă cetăţenilor să nu dea crezare veştilor prin care au fost anunţaţi că sunt “fericiţii” câştigători ai unor concursuri la care nu au  participat; simpla utilizare a serviciilor unui furnizor (de telefonie, cablu tv etc.), nu presupune şi înscrierea automată la vreun concurs, fără consimţământul abonatului. „Nu achitaţi niciodată în avans sume de bani pentru ridicarea unor premii; plata impozitelor sau a altor taxe se realizează ulterior”, mai spun poliţiştii. În cazul în care sunt martorii unei infracţiuni sau victime ale acesteia, cetăţenii sunt sfătuiţi să apeleze în cel mai scurt timp numărul de urgenţă 112 şi să reţină cât mai multe detalii.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here