Planurile lui Orban pentru Valea Jiului – restructurări și drumuri noi!

1591

Premierul Ludovic Orban a fost prezent, ieri, în Valea Jiului, alături de alți membri ai cabinetului său, pentru a lua parte la manifestările organizate la Lupeni și Petroșani cu ocazia Zilei Minerului. Cu această ocazie, șeful Guvernului și-a făcut publice intențiile pentru această zonă, vorbind despre sprijin pentru dezvoltarea turismului în Parâng, dar și a infrastructurii care să asigure aceste lucruri. Evident că reformele din minerit nu puteau fi ocolite, chiar dacă asta presupune dispariția actualului Complex Energetic Hunedoara. La depunerea de coroane pentru minerii morți în timpul revoltei din 1929 premierul a fost apostrofat de un miner pensionar că nu a majorat pensiile ortacilor, dar incidentul nu a fost de natură să perturbe programul vizitei. Orban l-a avut alături de el pe ministrul Economiei, Virgil Popescu, care a vorbit preț de câteva minute despre planurile Guvernului în privința Complexului Energetic Hunedoara. În câteva săptămâni compania energetică va dispărea, iar în locul ei vor apărea alte două societăți, mineritul fiind acum oricum pe cale de dispariție în Valea Jiului în comparație cu activitatea existentă în urmă cu 30 de ani. „Administratorul judiciar a finalizat evaluarea activelor și se lucrează la separarea acestora. Ne dorim să avem două companii. Una care să aibă Paroșeniul, termocentrala, și cele 4 mine, respectiv cele două care sunt pe funcționare și celelalte două care sunt pe program de închidere. Cealaltă va fi o societate care va avea ulterior și o investiție pentru trecerea de pe cărbune pe gaz și termocentrala de la Mintia, care se dorește să fie trecută către Consiliul Județean Hunedoara sau Consiliul Municipal, sau împreună pentru a exploata. Deci din Complexul Energetic Hunedoara vom avea două entități. Una se va duce către autoritățile locale și cealaltă va rămâne în patrimoniul ministerului. Mă aștept ca propunerea de separare să se termine în august. În septembrie am urma să finalizăm tot procesul”, a declarat ministrul Economiei. După discuțiile de la Petroșani, unde a inaugurat inclusiv Muzeul Mineritului, realizat cu fonduri europene de circa 1 milion de euro, Ludovic Orban și miniștrii săi au mers în Parâng pentru a vedea la fața locului cum se prezintă stațiunea și ce se poate face pentru dezvoltarea acesteia. Câteva hectare de pădure pe care municipalitatea din Petroșani nu a reușit să le obțină de la Romsilva au împiedicat de ani de zile ducerea la bun sfârșit a proiectelor de dezvoltare a zonei, iar acum Orban promite sprijin, așa cum spune că susține și modernizarea drumurilor care să legea Valea Jiului de Băile Herculane și Transalpina. „Zona schiabilă Parâng beneficiază de o investiție finanțată de Guvern prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Trebuie finalizată continuat acest proiect, mai ales că avem o procedură pornită la inițiativa primăriei de scoatere din regim forestier a unei suprafețe de 7 hectare necesară pentru extinderea instalațiilor de transport care sunt necesare aici. Ne gândim și la alte soluții care să ducă la creșterea atractivității acestei zone. Drumul spre Herculane este așa cum l-am lăsat când am plecat de la Ministerul Transporturilor. Vom vedea exact ce documentație avem pentru că acolo exista inclusiv proiectarea făcută și vom vedea exact care sunt documentele tehnice. Obiectivul nostru clar este să îl finalizăm, așa cum avem și obiectivul de a finaliza drumul spre Voineasa”, a menționat premierul. În prezent, turiștii care merg pe Transalpina și de la Obârșia Lotrului vor să ajungă la Petroșani trebuie să meargă vreo 30 de kilometri pe un drum nemodernizat vreodată, în asemenea condiții fiind evident că zona este ocolită. La fel stau lucrurile și în cazul celor care vor să ajungă în Băile Herculane, porțiunea de câțiva zeci de kilometri care rămăsese de modernizat în urmă cu un deceniu împiedicând Valea Jiului să aibă o conexiune directă cu vestul țării. Zona ar deveni extrem de atractivă pentru turiști, drumul având șanse să fie o a doua Transalpină datorită peisajelor din zona Retezat și nu numai. O porțiune din drumul asfaltat cu aproape două decenii în urmă a fost ruptă luna trecută de viiturile puternice din vestul Văii Jiului, și, practic, nici ce era construit înainte nu mai este disponibil în prezent.
Gelu Ionescu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here