Piramida alimentaţiei

131
piramidaPiramida alimentaţiei raţionale a fost elaborată de către oameni de ştiinţă americani şi prezintă grafic ponderea recomandată de dieteticieni a fiecărei categorii de alimente în alimentaţia sănătoasă. Cei care se orientează după piramida multicoloră a alimentaţiei raţionale nu au de ce să se teamă în legătură cu lipsa substanţelor nutritive importante din organismul lor.

Alături de o cantitate corespunzătoare de lichide, baza unei alimentaţii zilnice echilibrate este reprezentată de produsele din cereale şi cartofi, bogate în amidon, precum şi de legume şi fructe. Cu cât ne aflăm la un etaj mai superior al piramidei, cu atât trebuie să acordăm mai multă grijă cantităţilor de alimente din aceste categorii pe care le consumăm: 2-3 porţii de produse lactate pe zi, de 2-3 ori pe săptămână câte o bucată de carne şi de 1-2 ori pe săptămână peşte.

În cadrul alimentaţiei sănătoase este permis în principiu totul. Atâta timp cât baza este corectă şi ponderea corespunde prescripţiilor piramidei, sunt permise şi dulciurile etc. în cantităţi moderate.
La baza piramidei se găsesc băuturile precum apa minerală, zer, ceai de plante, sucuri de fructe.
Următoarea treaptă este ocupată de cereale, produse din cereale şi cartofi, urmate fiind de fructe, legume şi leguminoase, peşte, carne, ouă, lapte şi produse lactate.
Următoarea treaptă o ocupă grăsimile şi uleiurile, iar în vârf se regăsesc dulciurile.
Încearcă să ţii cont de această piramidă atunci când îţi construieşti meniul.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here