Perele, savoarea toamnei

127

pereSunt aromate, suculente, cărnoase şi absolut delicioase. Şi nu doar atât!

Perele au un conţinut bogat de vitamina A, vitamina C, E, cupru şi potasiu. De asemenea mai conţin în cantităţi însemnate: vitamina B6, fier, magneziu, fosfor, potasiu şi zinc.

Perele sunt fructele care nu prea dau alergii, şi din această cauză sunt recomandate la prepararea sucurilor bebeluşilor. În alimentaţia persoanelor care sun predispuse alergiilor, pe lângă carnea de miel şi soia, para este, aşadar, fructul permis acestora. Perele sunt indicate în vindecarea inflamaţiilor membranelor, colitelor, artritei şi gutei. De altfel, au calitatea de a micşora tensiunea arterială, de a menţine nivelul colesterolului şi sunt foarte bune pentru a mări aciditatea urinei. Sunt excelente şi pentru fortificarea plămânilor şi a stomacului.

Nu sunt recomandate în curele de slăbire

Perele nu se află pe lista persoanelor care ţin dietă, deoarece sunt dulci şi au în compoziţia lor numeroase zaharuri (10% dintr-un fruct). Dacă vrei să mănânci o pară, deşi ţii dietă, nu este cu desăvârşire interzis, dar încearcă să nu o mai mănânci şi pe a doua!

Misterul perelor

Dacă nu ştiai, în Franţa cidrul se pregăteşte şi din pere. Părul trăieşte cel mai mult faţă de alţi pomi fructiferi care se găsesc în livadă şi este foarte rezistent. Lemnul acestui pom este folosit pentru a sculpta instrumente muzicale şi mobilier foarte elegant. Din pere se fac gemuri sau dulceţuri, iar în combinaţie cu merele sau alte surate din categoria lor, sunt delicioase. Perele dacă se culeg de timpuriu, se spune că acestea fiind foarte sociabile, se coc mai repede dacă sunt aşezate lângă banane!

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here