Pachetul şcolarului sănătos

152

pachetetul scolaruluiSunt mămici care îşi pun întrebări în ceea ce priveşte alimentaţia sănătoasă a copilului lor. Un şcolar bine hrănit va avea şi rezultate bune la învăţătură, va creşte frumos şi nu va fi expus îmbolnăvirilor. Şcolarii din ziua de astăzi au orarul diferit faţă de al şcolarilor de odinioară.

După câteva ore de şcoală, după care copilul putea să meargă acasă să servească masa de prânz, cu mâncare gătită, s-au transformat de mult. Acele câteva ore au devenit acum… chiar multe ore, cu „after-school” (foarte bun, de altfel pentru părinţii care lucrează mai multe ore pe zi) sau ore de dans, de pictură, sport etc.

Fără fast-food?!

Mulţi părinţi preferă să dea bani de buzunar copiilor care se opresc în drumul lor spre şcoală să cumpere câte ceva. Şi cred că ştim cu toţii care sunt alegerile alimentare ale copiilor în astfel de condiţii. Şi mai grav este că sunt anumiţi copii ai căror bunici sau bone achiziţionează pentru aceştia exact acele alimente care nu ar trebui consumate de aceştia (produse de fast-food, snacksuri, băuturi acidulate şi lista poate continua). Cum eradicăm această problemă?

În acest sens avem doar un singur răspuns: să pregătim în casă pacheţelul copilului, şi să îl ambalăm astfel încât să fie accesibilă şi în drumurile pe care le efectuează în timpul zilei. Trebuie să aveţi în vedere şi siguranţa alimentară: un produs care se va altera va declanşa mai mult rău iar eforturile noastre ar fi în zadar.

Iată câteva idei:

– alegeţi ambalaje diverse, doar pentru uz alimentar. Pungile de hârtie sunt cele mai indicate pentru alimentele uscate. La fel de bune sunt şi cutiile de metal sau cele de plastic

– hrana cea mai accesibilă şcolarilor sunt sandvişurile. Trebuie să avem atenţie însă cu alimentele perisabile, precum carnea, brânza şi ouăle, deci precauţie la temperatură! Preferabil ar fi să facem sandvisurile cu pâine integrală sau lipie. O variantă sănătoasă şi nutritivă în acelaşi timp poate fi pasta de peşte, feliile de carne slabă, pastă de brânză, asezonate corespunzător la care se adaugă frunze de salată sau felii de roşii, castraveţi, ardei graşi.

– pe lângă sandvis, putem pune la pacheţel şi anumite alimente ce pot fi servite ca o gustare, de exemplu bucăţele de caşcaval, câţiva biscuiţi integrali, o salată de fructe pusă într-un recipient de plastic, fructe uscate, nuci, alune, boabe de fistic, un iaurt sau un fruct.

– renunţaţi la chipsuri, biscuiţii foarte dulci, prăjiturile consistente, gogoşile etc.

– pentru hidratare, indicat ar fi să puneţi o sticlă mică de suc natural de fructe, de lapte simplu sau cu cacao, o sticlă de apă minerală.

– şi pentru că ştim că ei au o plăcere deosebită de a consuma dulciuri, câteva fursecuri sau o negresă pregătită în casă sunt ideale pentru micuţ!

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here