Păcăleala anumitor alimente

197

avocadoExistă aşa-numitele superalimente, deşi o parte dintre ele conţin foarte mulţi antioxidanţi, vitamine sau fibre, sunt şi unele care pot afecta sănătatea. Legumele verzi abundă de nutrienţi care constituie o alimentaţie sănătoasă.

Cele două legume broccoli şi spanacul sunt clasate pe primele locuri ale clasamentului superalimentelor, dar consumul acestor legume trebuie să se facă cu moderaţie, deoarece dacă sunt consumate în exces pot cauza anumite probleme pentru că de fapt ele conţin o substanţă chimică numită progoitrina. În momentul în care această substanţă se află într-un procent prea mare poate perturba funcţionarea normală a tiroidei.

Şi avocado este un aliment supraevaluat fiind excelent pentru piele şi de asemenea este indicat în afecţiunile inimii. Dar trebuie să ştiţi că avocado are foarte multe calorii şi de aceea nu trebuie consumat în exces, altfel vei mai adăuga câteva kilograme, şi nu cred că asta îţi doreşti.

Untul de arahide, mierea şi pâinea din cereale sunt un deliciu, care astâmpără foarte bine foamea. Mierea după cum bine ştim este foarte sănătoasă, dar are mult zahăr iar untul de arahide este plin de calorii şi grăsimi.

Soia este bună şi sănătoasă fiind utilă pentru reducerea riscului de a face osteoporoză, Alzheimer şi boli de rinichi, dar dacă se consumă în cantităţi prea mari poate crea ezechilibrul hormonal.

pacaleala alimentelorLaptele slab care are puţine grăsimi şi calorii este bun pentru a beneficia de vitaminele şi mineralele existente, calciul şi vitamina D fiind cele mai importante.

De asemenea, laptele previne osteoporoza. Dar ceea ce nu e bine este faptul că acesta este suplimentat cu vitamine prin procedee artificiale, deci se îndepărtează mult de la statutul de natural pe câtă reclamă îi fac producătorii.

Deci fiţi precauţi la cantitatea consumată. O hrană sănătoasă nu înseamnă doar consumarea superalimentelor, ci şi o informare atentă în ceea ce priveşte avantajele şi dezavantajele fiecăruia în parte.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here