Oferiţi copilului o alimentaţie sănătoasă

118
alimentatia copilPentru mulţi dintre părinţi (şi asta cu atât mai mult cu cât este vorba despre primul copil) creşterea unui copil implică un grad extrem de mare de responsabilizare. Astfel, unul dintre factorii cei mai problematici în această privinţă îl constituie modul de alimentaţie al copilului. Specialiştii susţin totuşi că acest aspect este extrem de simplu atât timp cât ţineţi cont de câţiva paşi fireşti.
Nu lăsaţi copiii să aleagă alimentele
Ceea ce trebuie să înţeleagă fiecare părinte este faptul că el are dreptul de a decide ce alimente vor fi achiziţionate, precum şi momentul în care vor fi servite.

Mai mult decât atât, este foarte important să vă păstraţi atitudinea fermă chiar şi în momentul în care copilul dumneavoastră va încerca să vă convingă să cumpăraţi şi produse mai puţin sănătoase precum snacks-uri, bomboane, sau sucuri acidulate. Copilul trebuie să aibă libertatea de a alege ce mănâncă şi cât mănâncă din ceea ce i se oferă

Este foarte important ca din ceea ce alegeţi pentru a fi servit la masă, copilul să aibă libertatea de a selecta mâncărurile şi cantităţile pe care le doreşte.
Nu forţaţi copilul să mănânce mai mult decât este nevoie
Chiar dacă pare greu de acceptat acest lucru, fiecare copil poate decide şi singur când să se oprească din mâncat. Tocmai de aceea este bine să nu îi presăm chiar dacă au mâncat abia jumătate din cantitatea pe care dumneavoastră i-aţi pus-o în farfurie.
Ţineţi cont de preferinţele lor
De cele mai multe ori preferinţele pentru o mâncare sau alta încep să se manifeste la vârste fragede, şi tocmai de aceea este indicat să le oferiţi un meniu cât mai diversificat. De asemenea, când încercaţi să introduceţi un fel nou de mâncare în alimentaţia sa este bine să nu îl obligaţi, ci mai degrabă să îi oferiţi alternativa de a încerca ceva nou.
Încercaţi să variaţi meniul
Este bine ca cel puţin atunci când mâncaţi în oraş să îi permiteţi copilului dumneavoastră să îşi aleagă singur meniul. Amintiţi-vă că a încerca nu înseamnă neapărat a-şi face un obicei.
Fiţi atenţi la surplusul de calorii conţinute de băuturile răcoritoare
Ceea ce trebuie să ştiţi este faptul că multe dintre băuturile răcoritoare, cu precădere sucurile acidulate sau cu aromă, conţin un număr mare de calorii. Tocmai de aceea, specialiştii recomandă ca băuturile de bază ale unui copil să rămână apa şi laptele.
Fiţi atenţi la cantitatea de dulciuri
În ceea ce priveşte locul ocupat de dulciuri în dieta unui copil este bine ca desertul să nu se transforme în principalul motiv pentru care copilul să mănânce tot ce i se oferă la masă.
Nu faceţi din mâncare modalitatea de a vă arăta afecţiunea
Este bine să găsiţi alte metode, precum îmbrăţişările, de a vă arăta afecţiunea faţă de copilul dumneavoastră. De asemenea, este indicat să nu transformaţi mâncarea într-o modalitate de premiere pentru faptele bune.
Fiţi dumneavoastră un bun exemplu
Cu toate că uneori acest gând poate fi copleşitor, pentru fiecare copil părinţii reprezintă primul, şi poate cel mai important exemplu de viaţă. În plus, ceea ce trebuie să conştientizăm este faptul că asemeni multor altor obiceiuri, alimentaţia sănătoasă se dobândeşte.
Reduceţi timpul petrecut în faţa calculatorului sau al televizorului
Încercaţi să încurajaţi cât mai mult activitatea fizică, şi asta cu atât mai mult cu cât statul în faţa calculatorului sau a televizorului atrage de la sine servirea unor mici gustări, de cele mai multe ori sub formă de snacks-uri, chips-uri sau bomboane.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here