Oboseala, învinsă printr-o alimentaţie corectă

172

oboseala si alimentatiaEşti mereu extenuat datorită: serviciului, şcolii, examenelor… nu lăsa oboseala să te învingă. Poţi reveni la o formă bună cu ajutorul alimentaţiei. Se pare că, aproape jumătate din populaţia ţării, mai cu seamă femeile, se plâng de stări de oboseală accentuată.

Cauzele sunt multiple şi dintre acestea amintim ritmul de viaţă destul de alert, stresul, somnul insuficient, alimentaţia haotică şi lipsită de nutrienţii necesari în buna funcţionare a organismului.

Suntem conştienţi de faptul că trebuie să ne relaxăm mai mult, să facem mişcare şi să mâncăm sănătos. Dar ce ar trebui să facem mai degrabă, când se întâmplă să nu avem timp să ne odihnim aşa cum trebuie, căci de ore de sport nici vorbă. Dar cel puţin să ne hrănim sănătos şi să consumăm mai multe alimente care să elimine senzaţia de oboseală.

Serveşte în fiecare zi micul dejun care trebuie să fie îndestulat, pentru a nu te confrunta cu crizele de slăbiciune şi scăderea concentrării pe tot parcursul zilei. Iată ce alimente te vor ajuta să-ţi încarci bateriile: lactatele, un ou, şuncă, pâine integrală, cereale, un fruct, precum şi un ceai cald sau o cafea care îţi vor face dimineaţa mai frumoasă. Dar nu exagera cu consumul de ceai sau de cafea deoarece te poţi confrunta cu o stare de surescitare permanentă şi în loc să ai parte de energia necesară, te vei trezi cu o stare de oboseală.

Alimente care conţin multe proteine, carnea şi peştele activează vigilenţa, dar pe de altă parte cele care sunt compuse din multe glucide acţionează ca un sedativ în special dacă eşti obosită. Evită aceste alimente la masa de prânz.

Pentru o bună funcţionare a sistemului nervos, cerealele integrale, cartofii, fructele şi legumele vor aduce organismului o serie de micronutrienţi, precum şi magneziu şi vitamina B1, cu rol de transmitere a impulsurilor neuromusculare, componente care înving oboseala şi slăbiciunea musculară.

Magneziul are proprietăţi antistres, deci o lipsă mare de magneziu permite instalarea în organism mult mai uşor a infecţiilor, astfel apare destul de uşor nervozitatea, agitaţia. Surse de magneziu le întâlnim în: nuci, alune, migdale, cacaoa, ciocolata, banane şi avocado. De neglijat nu trebuie să fie nici legumele cu frunze verzi şi broccoli-ul care abundă în acid folic (vitamina B9), eficientă în buna funcţionare a sistemului nervos. Vitamina B12 este de asemenea importantă în menţinerea activităţii cerebrale şi se găseşte în carne, peşte şi ouă.

Pentru un plus de energie şi mai mult spor la învăţat consumă zaharuri lente. Creierul şi muşchii, precum şi celelalte organe, au mare nevoie de aceste glucide complexe. Se asimilează într-un timp mai îndelungat, şi va oferi energie pentru o perioadă mai mare de timp. Consumaţi cereale, pâine, paste făinoase, orez, cartofi.

Pentru a îndepărta oboseala şi pentru a dobândi o imunitate bună se recomandă de către specialişti consumul alimentelor care conţin vitamina C, cum ar fi portocalele şi kiwi.Se ştie că un adult are nevoie de circa 60-100mg de vitamina C zilnic, iar persoanele care fumează au nevoie de o cantitate de vitamina C cu 50% mai mare???

În concluzie pentru a combate oboseala încearcă să consumi cât mai multe alimente enunţate mai sus şi astfel îţi vei redobândi şi pofta de viaţă.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here