O zi bună începe cu un mic dejun sănătos

198

mic dejun2Masa de dimineaţă îţi oferă energie pentru toată ziua, îţi întreţine creierul şi îţi oferă posibilitatea să alegi o alimentaţie corectă la prânz şi cină. Aşa cum spun specialiştii este cea mai importantă masă a zilei!

Din nefericire, la masa de dimineaţă renunţă foarte multe persoane, unele dintre ele preferă să doarmă mai mult, în timp ce altele speră că aşa vor da câteva kilograme jos sau altele înfulecă în grabă o gogoaşă sau un covrig în drumul lor spre serviciu. Dar, un mic dejun sănătos îţi va asigura energia de care ai nevoie pentru a începe o nouă zi, decât 20 minute de somn şi astfel vei slăbi şi mai repede.

Sari peste masa de dimineaţă. Ce se poate întâmpla?

E lesne de înţeles: nu vei avea energia necesară pentru debutul unei zile în forţă. Să zicem că ultima dată ai mâncat în jurul orei 22:00, iar când te trezeşti, eşti după câteva ore bune de post negru. Dacă stai aşa până la masa de prânz, stomacul „roade” în gol, în timp ce creierul şi muşchii nu au combustibil pentru a-şi îndeplini funcţiile aşa cum trebuie.

Indiferent de ce muncă prestezi, că e intelectuală sau fizică, randamentul tău va fi mai scăzut faţă de o altă persoană care mănâncă bine dimineaţa.

Studiile au demonstrat că elevii de şcoală primară care servesc un mic dejun sănătos au rezultate mai bune la şcoală în comparaţie cu cei care nu mănâncă dimineaţa. Acelaşi lucru se întâlneşte şi la adulţi.

În lipsa unui mic dejun eşti, cel puţin pentru câteva ore, obosită, irascibilă şi te concentrezi foarte greu.

Dacă vrei să slăbeşti?

Condiţia esenţială în acest sens este să iei micul dejun. Cei care nu mănâncă dimineaţa au şanse să se îngraşe mai repede.

Explicaţia este următoarea: dacă te înfometezi începând de dimineaţă, până seara vei consuma mai multe calorii. Aşa se face că la orele prânzului vei fi atât de înfometată încât vei alege varianta cea mai la îndemână, de a consuma dulciuri, acestea digerându-se destul de repede iar până la ora mesei de prânz îţi va fi iar foame, deci la prânz vei mânca foarte mult. Iar seara vei proceda la fel.

Un mic dejun sănătos şi mai târziu o gustare pe la orele 10:00, nu numai că îţi încarcă organismul de energie dar nu te lasă să devii înfometată. Astfel vei mânca mai puţin atât la prânz cât şi seara şi nu vei mai fi tentată să consumi tot felul de alimente nesănătoase sau mai mult, atunci când ajungi acasă să devorezi tot ce găseşti în frigider. Glicemia va rămâne la valoarea ei normală şi nu te mai chinuie pofta de dulce.

Alimente care se pot consuma dimineaţa?

Nu este important doar să mănânci, ci şi ce mănânci. O gogoaşă nu este o alegre bună pentru micul dejun.

Nutrienţii vor fi foarte importanţi, aceştia asigurându-ţi energie şi combustibil pentru muşchi. Consumă cereale integrale (fulgi sau pâine) dar şi proteine, de exemplu un ou, o bucată de carne slabă sau câţiva sâmburi de nuci sau de alune.

Pentru a nu te confrunta cu constipaţia, dimineaţa va trebui să consumi fibre. Surse care conţin fibre sunt: cerealele integrale sau legumele şi fructele. Foarte importante sunt şi lactatele, pentru conţinutul de calciu. În schimb, nu trebuie să consumi dulciuri şi produse de patiserie cu mult zahăr. Acestea îţi pot asigura energie pe moment datorită zahărului, dar după câteva ore, te vei simţi lipsită de vigoare şi chiar irascibilă.

Idei de meniu

• Un sandvici cu cereale integrale, cu legume fierte sau crude şi un ou fiert;

• Fulgi de porumb cu lapte, un ou fiert tare şi un măr;

• Două felii de pâine neagră, piept de pui fiert sau la grătar;

• Un iaurt cu fructe proaspete, biscuiţi integrali şi câteva nuci, alune şi seminţe;

• Cereale integrale cu lapte, în care poţi pune fructe proaspete, nuci sau seminţe de floarea soarelui;

• Brânză, pe care o poţi amesteca cu miere şi scorţişoară, biscuiţi de ovăz şi un fruct;

• Biscuiţi integrali peste care să pui un strat de unt de arahide, plus un fruct;

• Pâine integrală cu brânză de vaci şi un suc preparat din fructe pasate;

• Omletă cu brânză şi legume şi pâine integrală;

• Paste integrale la cuptor cu ou şi brânză;

• Ouă ochiuri, pâine integrală şi o cană cu lapte.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here