O cină sănătoasă presupune calorii puţine

114

cina cu putine caloriiMulte persoane se plâng de faptul că au prea multe kilograme. Nutriţioniştii avertizează că obezitatea sau fluctuaţiile în greutate sunt de fapt cauza mesei de seară prea abundentă.

Sfaturi pentru cină:

– ultima masă trebuie să fie cu două ore înainte de ora de somn, deoarece seara digestia este mai greoaie decât în restul zilei, iar organismul este forţat să lucreze. Doar aşa veţi avea un somn odihnitor, după o zi plină.

– evitaţi să consumaţi seara carne de porc fiind greu de digerat şi perturbă somnul, dar este bogată în proteine, grăsimi şi carbohidraţi.

– fructele şi legumele ar trebui incluse la masa de seară, fiind uşor digerabile, au puţine calorii, dar au fibre care ajută digestia şi metabolismul nostru. Nutriţioniştii spun că alături de legume trebuie să adăugăm şi paste făinoase, deoarece sunt consistente şi nu mai simţim nevoia “să ciugulim” şi altceva.

– nu amestecaţi salatele cu carnea. Seara, astfel de produse cu multe proteine, dau peste cap metabolismul, digestia, dar şi somnul. Acest lucru se datorează faptului că proteinele consumă multă energie, iar seara, metabolismul lucrează mai încet.

– recomandate sunt iaurturile, chefirul sau telemeaua. Pe lângă faptul că au puţine calorii, sunt digerabile, dar asigură şi catifelarea şi luminozitatea pielii.

De asemenea, nutriţioniştii spun că imediat după masa de seară nu e bine să mergem la culcare, eventual să facem o scurtă plimbare. Deoarece astfel digestia va fi activată şi caloriile servite la cină, vor fi eliminate rapid! Sportul face bine corpului, dar şi sufletului. Veţi fi mai încrezători în voi.

– nu luaţi seara somnifere. În afară de faptul că vor da dependenţă, de foarte multe ori vor avea un impact negativ asupra organismului.

– beţi o cană de lapte. Somnul va veni îndată, dar veţi fi şi mai sănătoşi.

– nu consumaţi prăjeli, ciocolată şi ouă seara. Prăjelile fac rău atât ficatului cât şi metabolismului şi siluetei.

Ciocolata, este plină de calorii şi produce insomnie datorită flavonoizilor şi a cofeinei.

Oul fiert este indicat dimineaţa, fiind o sursă de proteine, albumină şi glucide.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here