Nucile, mai valoroase decât măslinele

143

nucile 2Spre norocul nostru le găsim destul de uşor, deoarece clima ţării noastre permite dezvoltarea nucului. Dacă după masă se consumă sâmburi de nucă, aceştia vor avea un rol important în a nu permite îngroşarea arterelor şi în a preveni bolile de inimă.

Câteva nuci în fiecare zi menţin arterele flexibile, inima sănătoasă şi nu dau voie producerii atacului vascular cerebral, aşa cum susţin anumiţi cercetători. Specialiştii ne recomandă să mâncăm nuci mai ales dacă înainte am servit la masă alimente grase, pentru a diminua efectele dăunătoare pe care acestea din urmă le au asupra organismului. Cercetarea s-a făcut pe 24 de persoane, jumătate din acestea având valori normale a colesterolului, iar restul având colesterolul ridicat. Cei care au participat la studiu au primit câte două porţii de salam îmbogăţit cu grăsimi şi brânză. La una dintre porţii, cercetătorii au adăugat ulei de măsline, iar la cealaltă, sâmburi de nuci.

nucileÎn urma rezultatelor a reieşit faptul că atât uleiul de măsline, cât şi nucile au redus inflamaţiile din artere care apar imediat după ce s-au consumat alimente bogate în grăsimi saturate şi care, cu timpul produc întărirea arterelor, iar pasul următor este cel al apariţiei bolilor de inimă şi al atacului vascular cerebral. De asemenea s-a mai evidenţiat faptul că, în comparaţie cu uleiul de măsline, nucile au mai avut capacitatea de a menţine elasticitatea şi flexibilitatea arterelor, indiferent de valoarea colesterolului.

De asemenea, acidul alfa-linoleic care se găseşte în nuci poate ajuta persoanele care se confruntă cu tulburări ale ritmului cardiac. Deci, în principiu putem consuma aproape orice, dar totul să se încheie cu o porţie de nuci. Ceea ce înseamnă că grăsimile protectoare din nuci elimină efectele grăsimilor saturate din alimente, în timp ce grăsimile din uleiul de măsline, nu au acelaşi efect.

Studiul efectuat, dar şi recomandările terapeuţilor ne îndreaptă spre aceeaşi concluzie: introduse frecvent în alimentaţie, nucile sunt o adevărată sursă de sănătate.

Nucile pot fi consumate cu legume şi pâine. Nucile si alunele pot substitui marea majoritate a nutrienţilor animali, de exemplu în cazul persoanelor vegetariene. Printre nutrienţi se află vitaminele B, fosforul, fierul, potasiul şi proteinele.

Proteinele din surse vegetale, cele care se găsesc în nuci şi alune sunt de calitate inferioară celor animale. Cu toate acestea, asociate cu pâine, cereale şi leguminoase (în special soia şi linte) se obţin aminoacizi esenţiali.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here