Nașul Marciuc și finul Dancău fac legea la Jilț! Minerii, cărați în cariere cu tractoarele și rabele!

5690

Angajații Complexului Energetic Oltenia sunt transportați în cele două cariere din zona Jilț în condiții inumane, în remorcile tractoarelor sau cu mașini destinate transportului de marfă, neomologate pentru transportul de persoane. Contractul de închiriere a unor autovehicule pentru transportul salariaților de la sediul carierelor până la locul de muncă al acestora s-a finalizat, iar șeful UMC Jilț, Doru Dancău, a ținut să fie impuse, prin caietul de sarcini, în procedura de atribuire a noului contract, autovehicule cu tracțiune 6×6. Acest detaliu tehnic a scos din competiție firmele care au asigurat transportul minerilor în ultimii opt ani, iar la ultimele două proceduri organizate de CEO nu s-a prezentat niciun ofertant. Interesul, după cum susțin surse din companie, este ca o firmă din Motru, de care nu e străină liderul sindical din zona Jilț, Adrian Marciuc, angajat inspector social al companiei, și nici finul acestuia, Doru Dancău, șeful UMC Jilț.

Minerii de la cele două cariere din zona Jilț sunt transportați la locul de muncă cu autovehicule neconforme și neomologate transportului de persoane, după ce la procedurile de achiziție organizate de CEO, în ultimele luni, nu s-a calificat nicio firmă. UMC Jilț este condusă de tandemul naș-fin, Marciuc-Dancău, și au interesul ca un afacerist din anturajul lor să câștige contractul pentru transportul minerilor în carierele de la Jilț, așa că, au tras sfori la departamentele de specialitate din CEO pentru schimbarea unor date tehnice în caietul de sarcini. Mai exact, autovehiculele care-i transportă pe mineri în cariere trebuie să aibă tracțiune 6×6, cu toate că, nu există o justificare din punct de vedere economic pentru noua condiție impusă, în contextul în care, din rapoartele șefilor de schimb și dispecerilor, nu au fost constatate întârzieri semnificative, în perioada în care transportul salariaților s-a făcut cu autovehicule cu tracțiune 4×4. Unele surse susțin însă că sunt pregătite deja ,,tanchetele” care-i vor transport ape mineri, iar Marciuc și Dancău nu sunt deloc străini de acestea. ,,Tanchetele”, fabricate în anii `60-`70, au fost casate de Armată și folosite, în ultimii ani, pentru transportul stupilor pe dealurile din zona Motru.
Trebuie spus că Doru Dancău a condus, până în iulie anul trecut, Cariera Jilț Sud, iar de la înființarea UMC Jilț a fost propulsat la conducerea acesteia, cu sprijin la vârful CEO, din partea nașului său, Adrian Marciuc, vicepreședinte al Federației ,,Univers” și președinte al Sindicatului Mine Energie Jilț. Surse din companie afirmă că modificarea din caietul de sarcini, făcută de structura de specialitate din companie, ar avea și un alt resort, în codițiile în care soția lui Dancău face parte din Corpul de Control al CEO. Marciuc câștigă 1.250 de lei, lunar, de la Federația ,,Univers” și 7.150 de lei, lunar, din poziția de angajat al CEO ca inspector social. Sindicalistul deține trei terenuri, la Motru și în comuna Eșelnița din Mehedinți, precum și o vilă în Motru, două apartamente la Timișoara și în localitatea Dudu, aflată la 10 km de București, dar și o casă de vacanță la Eșelnița, pe Clisura Dunării. Dancău are un salariu de peste 12.000 de lei, lunar, dar este depăsit la capitolul proprietăți imobiliare de finul său. Șeful UMC Jilț are trei apartamente: unul în Motru, unul în Timișoara și unul în București. De manevra tandemului Dancău – Marciuc nu este total strain nici șeful Sucursalei Miniere a CEO, Florentin Gheorghescu, motrean ca și cei doi, propulsat în funcție de cercul de influență, din zona politică și de afaceri, care gravitează în jurul companiei energetice.
Claudiu Matei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.