Minerii se disponibilizează, boşii din SNLO închiriază limuzine cu şofer

347

deschidereOameni lăsaţi fără loc de muncă, probleme sociale şi tot mai puţini profesionişti în cariere, de asta ar trebui să se preocupe, în aceste vremuri grele, şefii din cadrul Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia (SNLO). La început de an 2011 însă, directorimea din cadrul SNLO face exact invers. În loc să le pese de viitorii disponibilizaţi, şefii SNLO se preocupă să le fie tot lor bine.

Din acest motiv, au pus la bătaie aproape 15 miliarde de lei vechi pentru ca SNLO să închirieze pentru boşii unităţii bolizi de lux, cu şofer. Licitaţia va avea loc chiar la jumătatea săptămânii viitoare, Ministerul Economiei neîmpiedicând acest tip de risipă a banilor publici.

Anunţul de participare la licitaţia care va avea loc pe data de 14 ianuarie la sediul SNLO din Târgu-Jiu a fost făcut public chiar în ultimele zile ale anului 2010, pentru ca cei interesaţi să aibă timp să îşi depună documentele necesare participării la aceasta. Reprezentanţii SNLO pun astfel la bătaie 1.439.910 de lei fără TVA pentru ca, timp de un an de zile, la dispoziţia şefilor din unitatea minieră să stea 42 de maşini. Şi nu orice autovehicule, potrivit caietului de sarcini, maşinile închiriate trebuie să fie bine dotate, să aibă chiar aer condiţionat, să aibă un aspect estetic corespunzător, interiorul în stare generală bună, scaune cu tetiere, tapiserie fără rupturi sau deşirături, iar vechimea bolidului nu trebuie să fie mai mare de 6 ani.

Taximetre de lux

Licitaţia privind ,,transportul în interesul serviciului a salariaţilor cu funcţii din şi de conducere, din cadrul SNLO Târgu-Jiu, în vederea coordonării procesului de producţie”, nu va fi lipsită de interes din partea societăţilor comerciale din Gorj, abonate deja la banii aruncaţi cu nemiluita de SNLO pe ,,taximetrele de lux”. Asta deoarece în anii trecuţi s-au mai organizat licitaţii similare, reprezentanţii SNLO fiind untitledprotejaţi de contractul colectiv de muncă. ,,În conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă încheiat la nivel de unitate, salariaţii cu funcţii din şi de conducere ai subunităţilor din cadrul Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia S.A. Tg-Jiu, au program de lucru nenormat fapt pentru care beneficiază de transport în interesul serviciului pentru deplasarea zilnică de la domiciliu la locul de muncă şi invers. Transportul în interesul serviciului a salariaţilor cu funcţii din sau de conducere ai subunităţilor din cadrul Societăţii Naţionale a Lignitului Oltenia S.A. Tg.-Jiu, este necesar pentru ca activitatea de producţie să se desfăşoare în condiţii normale, în conformitate cu programele aprobate”, se arată în acelaşi caiet de sarcini, care protejează astfel comoditatea directorimii SNLO.

Maşinile de data aceasta vor fi utilizate la Rovinari, Motru şi Husnicioara.

Liste de disponibilizări vs. liste de necesar maşini

La caietul de sarcini mai este anexată însă o listă privind necesarul de autoturisme pentru şefii SNLO, în perioada 2010-2011. În cuprinsul acesteia se poate vedea cu uşurinţă că directorii de la carierele din Gorj au consumat bani mulţi pentru maşinile astfel închiriate. Tot aici se vede că maşinile utilizate de directorii SNLO sunt de două tipuri, de oraş şi de teren, dar şi categoria de şefi care au putut avea sub dos un astfel de autoturism. Ne întrebăm astfel, comparând sumele trecute în document, câţi viitori mineri disponibilizaţi ar fi putut fi plătiţi cu aceşti bani aruncaţi de şefii SNLO pe maşinile în cauză?

Opriţi hoţiile!

Conducerea SNLO, se pare, că a mai risipit încă 2 miliarde şi jumătate de lei vechi pentru închirierea de maşini, de data aceasta pentru carierele Motru şi Berbeşti. “Părerea mea este: opriţi-vă hoţilor că aţi dus judeţul de râpă. Nu mai are decât minerit, iar Condescu este cel care prin firmele sindicatelor devalizează banii cu care s-ar opri disponibilizările. Ştiu sigur că s-au mai dat 2 miliarde şi jumătate tot pe închirierea de maşini la Motru şi Berbeşti”, a declarat, revoltat, parlamentarul Dan Ilie Morega.

Anamaria Stoica

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here