Metode de a slăbi şi riscurile acestora

252

a slabiUn truc folosit timp mai îndelungat pentru a pierde kilogramele acumulate în plus este consumarea unui pahar de apă cu oţet, îndulcit cu miere. Dar prezintă şi anumite riscuri: poate produce stomacului o creştere a acidităţii, iar dacă se apelează la această tehnică pe perioade lungi şi în concentraţii ridicate, poate dăuna ficatului. Pentru a evita această problemă, faceţi o pauză de câteva zile.

Dacă aveţi gastrită sau ulcer, uitaţi de acest truc. De altfel trebuie evitată şi oricare altă metodă care are la bază surse de acid (lămâi, portocale etc.).

Seara nu se mănâncă. O astfel de metodă are la bază un aport mic de calorii. Dar, mai mult decât atât evităm să alimentăm organismul cu calorii de care nu mai are la fel de multă nevoie pe parcursul zilei. Acest truc dă randamentul scontat.

Dar ca orice alte lucruri există şi anumite riscuri. Unul dintre rolurile stomacului este de a secreta suc gastric, acest lucru întâmplându-se după un anumit orar al acestuia. Şi de aceea această metodă pune în pericol sănătatea stomacului, acesta fiind nevoit să „reprogrameze” această etapă. Şi pe deasupra poate crea o proastă dispoziţie, stres şi insomnie.

Pauză de doar câteva minute între felurile servite la o masă. Metoda are o oarecare eficienţă, mărind senzaţia de saţietate înainte de a ne „îndopa”. Problema este că, în haosul vieţii actuale, de multe ori nu servim, la o masă, decât un fel de mâncare, încheind masa cu un desert (dulce care ar trebui consumat separat, între mese).

O zi pe săptămână numai fructe şi legume. În acea zi este posibil să reducem foarte mult numărul de calorii, deoarece fructele şi legumele sunt sărace în calorii şi, dacă nu se mai consumă şi altceva, ne vom sătura rapid de ele. Dar există şi un oarecare dezavantaj (pe lângă disconfortul resimţit) şi anume aportul proteic insuficient în ziua respectivă.

Acasă ne permitem să servim masa stând turceşte. În acest fel, stomacul va fi mai comprimat, iar cantitatea de alimente consumată mai mică. Până aici, e bine. Dar senzaţia de foame nu va fi diminuată semnificativ. Este un truc cu eficienţă scăzută, neimplicând nici riscuri importante (eventual, pentru unii dintre noi, o astfel de poziţie incomodă poate crea o stare de stres înainte de masă şi în timpul mesei).

“Dacă îmi este foame recurg la consumul de energizante – cafea, capucino, băuturi energizante cu puţine calorii”. Aceste energizante reduc senzaţia de foame, în acest fel metabolismul fiind stimulat, organismul are posibilitatea să folosească mai uşor din propriile resurse pentru a emana energie. Dar acest lucru implică şi un dezavantaj şi anume faptul că privăm organismul nu doar de calorii, ci şi de nutrienţii de care are nevoie în mod obligatoriu. Dacă se recurge frecvent la acest truc, poate avea repercusiuni asupra organismului, ducând la dezechilibre severe.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here