Măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirilor sezoniere

118

Dat fiind faptul că meteorologii anunţă ploi semnificative şi o scădere a temperaturilor în următoarele zile, specialiştii atrag atenţia populaţiei în privinţa protejării stării de sănătate. Este recomandat nu doar să ne adaptăm vestimentaţia la noile condiţii meteorologice, ci şi să schimbăm ceva în alimentaţia noastră, pentru a acumula stocurile de energie.

Toamna şi-a intrat în drepturi de ceva vreme, iar meteorologii nu au veşti bune pentru următoarea perioadă. Sunt anunţate câteva zile ploioase, iar temperaturile nu vor mai depăşi 22 de grade Celsius. Pentru a ne adapta mai uşor la condiţiile atmosferice este bine să ne îmbunătăţim şi alimentaţia. „O dietă adecvată este binevenită pentru a ne apăra organismul împotriva viruşilor de sezon, dar şi a consecinţelor vremii reci. Este indicat să se servească cel puţin o masă caldă pe zi. Consumul de băuturi calde, în special ceaiuri de plante, este de asemenea recomandat. În alimentaţia de toamnă e bine să consumaţi şi alimente cu conţinut de grăsimi pentru a face faţă vremii reci. Acestea sunt compuşi esenţiali care reglează temperatura organismului”, menţionează Elena Piţian, purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj.

Alimente recomandate toamna
În această perioadă, pentru a ne menţine o stare de sănătate optimă, peştele şi carnea slabă nu trebuie să lipsească din alimentaţie. De altfel, consumul zilnic de nuci şi seminţe asigură un aport de vitamine important. De asemenea, cartoful este leguma care trebuie să nu lipsească din meniul de zi cu zi, el fiind energizant şi având conţinut de vitamina C şi minerale esenţiale. Pe parcursul toamnei este bine să crească şi consumul de fructe şi legume specifice sezonului.
M.S.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here