Mâncarea gătită, cea mai sănătoasă

191

mancare gatitaCine spune că mâncarea gătită acasă nu este cea mai sigură, mai gustoasă şi cea mai bună dietă se înşală. Din nefericire, sunt destule persoane care sunt mereu în criză de timp, dar cu toate astea, în timp, au reuşit să se gândească la o tehnică personală care să le ajute să ofere familiei în fiecare zi mâncarea gătită acasă.

Deloc complicat. Legume înăbuşite, fierte, cu carne, peşte sau simple. Iarna, alegerea cea mai bună constă în legumele congelate. Amestecurile care se pot face între fasolea verde, boabele de porumb, mazăre sunt multe. Iar dacă mai punem şi varza de Bruxelles ajungem la combinaţii perfecte, iar în ceea ce priveşte carnea putem alege peşte şi pui, pregătite la cuptor.

Reţetele rapide sunt întotdeauna cele preferate. Se pregătesc într-un timp relativ scurt şi mai avem timp şi de alte lucruri puse pe lista din ziua respectivă. Supele şi ciorbele pregătite acasă sunt minunate, din ce găseşti la îndemână în cămară sau în sertarul cu zarzavaturi din frigiderul tău. Nu este complicat să-ţi pregăteşti mâncarea acasă în fiecare seară, este chiar plăcut să vezi că toţi ai casei migrează spre bucătărie.

Dar trebuie avute în vedere anumite reguli

Un meniu la care te-ai gândit pentru câteva zile. În acest sens trebuie să ştii ceea ce trebuie să ai la îndemână pentru a pregăti mâncărica.

Optează numai pentru alimente proaspete şi de calitate superioară. În felul acesta vor rezista mai mult. Cumpără carne proaspătă, porţioneaz-o şi după aceasta congeleaz-o.

Nu trebuie să-ţi lipsească, iarna, legumele congelate, iar în anotimpul cald cele proaspete. Conservele de fasole fiartă, spanac congelat sunt soluţii la îndemână pentru o cină rapidă. Mirodeniile, usturoiul si verdeţurile proaspete sunt ingrediente care dau savoare preparatelor. Varianta cea mai bună ar fi să aveţi unu, două ghivece cu ierburi aromate, pe care să le păstrezi pe pervazul de la bucătărie. Îngrijirea lor nu necesită prea mult timp.

Pregăteşte cu o porţie în plus. Ceea ce rămâne la cină poate fi masa luată a doua zi la serviciu. Mâncarea pregătită acasă este mai ieftină. A lua masa la serviciu cu mâncarea pregătită acasă, este mai sănătoasă dar costă şi mai puţin.

Vasele antiaderente sunt foarte bune. Astfel vei mânca puţine grăsimi, şi mâncarea va fi mai apetisantă. Foarte utile sunt mixerul, blenderul, robotul, care te vor ajuta foarte mult şi îţi vor reduce timpul petrecut în bucătărie.

Indicat ar fi ca legumele şi carnea să le pregăteşti la cuptor sau la abur. Astfel ai garanţia că mănânci o mâncare sănătoasă. Dacă la anumite mâncăruri trebuie să căleşti ceapa sau orice alte legume adaugă totdeauna puţină sare. Sarea scoate apa din legume, astfel că acestea nu vor trece prin procedeul de prăjire, care presupune un stil nesănătos de a pregăti mâncarea.

Utilizează ulei de măsline. Două, trei linguri de ulei de măsline sunt suficiente la o mâncare.

Adaugă sare cu precauţie. Dar poţi beneficia din plin de savoarea condimentelor, a ardeilor iuţi. Toate acestea sunt bune pentru sănătate.

Nu putem pune punct acestui subiect înainte de a spune că mâncarea gătită are mai puţine calorii decât cea semipreparată, are mult mai puţine grăsimi nesănătoase, şi menţine dacă este pregătită corect, o mare parte a vitaminelor şi mineralelor din legume şi mai mult decât atât este şi mai îmbietoare.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here