![13162-0-leonardo](http://www.gorjeanul.ro/_vechi/images/stories/articole/2009_09_09/13162-0-leonardo.jpg)
Acesta este dominat din ce în ce mai mult de centre comerciale şi mall-uri, fapt care erodează însuşi motivul de a exista al magazinelor tradiţionale de stradă”, se arată într-un comunicat al Ensight Management Consulting.
Firma finalizează la începutul lunii septembrie mandatul de asistenţă în procesul de restructurare a Leonardo.
Reţeaua de magazine cuprindea la sfârşitul anului 2008 peste 200 de magazine în principalele zone urbane din România, Ungaria, Bulgaria şi Moldova şi avea peste 3.000 angajaţi.
Leonardo România a avut în 2008 o cifră de afaceri de 500 milioane de lei, fără TVA, iar grupul Leonardo a atins vânzări de peste 600 milioane de lei în aceeaşi perioadă.
„Piaţa retailului de încălţăminte a fost puternic afectată de criza economică, vânzările scăzând, în 2008, cu aproximativ 30% faţă de 2007. În anii precedenţi, Leonardo a urmat o politică de extindere agresivă a reţelei de magazine. Pentru aprovizionarea magazinelor, a achiziţionat din ce în ce mai multă marfă, fapt ce a condus la crearea unor datorii semnificative faţă de furnizori”, se menţionează în comunicat.
În contextul reducerii vânzărilor, corelată cu creşterea dificultăţii de a obţine finanţare suplimentară, datoriile au devenit dificil de acoperit, iar retailerul a început un proces de restructurare.
„Transformarea structurală a reţelei de vânzări a condus la creşterea costurilor pe moment, dar începând cu semestrul doi s-au putut realiza reduceri semnificative de costuri cu muncă şi chiria, comparativ cu 2008”, se precizează în comunicat.
Şi pentru operaţiunile internaţionale ale grupului Leonardo a fost luate măsuri de îmbunătăţire similare cu cele de pe piaţa românească, mai spun reprezentanţii Ensight Managament Consulting.
Ensight Management Consulting este o companie de consultanţă în management cu capital integral românesc.
Cristina Răscol