Includeţi în alimentaţie fructele de iarnă

155

fructe de iarnaFructele sunt o sursă de vitamine, minerale şi fibre care ajută la funcţionarea în condiţii bune a organismului, pentru a avea un sistem imunitar rezistent şi pentru a preveni îmbătrânirea prea devreme. Nutriţioniştii ne sfătuiesc să consumăm cinci fructe pe zi, fie că le consumăm ca atare sau sub formă de suc.

Desigur, iarna nu este anotimpul în care să găsim fructe proaspete. Dar, în aprozare şi supermarketuri găsim o mulţime de fructe bogate în vitamina C, aşa cum sunt citricele. Dacă ne gândim să urmăm o dietă cu fructe de iarnă, aceasta va avea un rol bine definit în detoxifierea organismului dar şi de a pierde câteva kilograme.

Consumă-le proaspete

Se recomandă să se consume fructele proaspete şi coapte bine. Prin preparare îşi distrug din minerale şi carbohidraţi. Este bine a le servi separat de celelalte alimente, indicat ar fi la micul dejun. Consumul de fructe este bine să fie mai mare decât cel de carne şi este indicat să se combine cu lactatele. Dacă preferaţi, în schimb, sucul de fructe, acesta trebuie băut imediat după ce l-aţi pregătit, altfel nu veţi mai beneficia de proprietăţile lui curative.

De ce sunt atât de bune fructele?

Aduc organismului hidratarea de care are nevoie şi îl mineralizează. Sucul fructelor oferă organismului necesarul de zaharuri şi minerale, pentru ca tu să te menţii mereu în formă. Şi datorită faptului că rinichii elimină minerale zilnic, “stocul” de minerale din organism trebuie refăcut. Fierul şi potasiul, aceste două minerale care se găsesc în fructe, purifică sângele.

Au efect laxativ. Printr-un consum frecvent de fructe se previne constipaţia, ba chiar o tratează. Fibrele care se găsesc în fructe asigură un tranzit intestinal bun şi de asemenea elimină toxinele din corp. Zaharurile şi acizii organici din fructe au şi ele rol laxativ.

Acţiune tonică. Prin consumul de fructe cu conţinut mare de vitamina C, cum ar fi merele, portocalele şi lămâile, corpul va fi mereu tonifiat. Bananele, de exemplu, prin vitaminele din grupul B acţionează ca un tonic asupra sistemului nervos. Banana se zice că este fructul fericirii deoarece conţine triptofan, o substanţă care activează secreţia de serotonină. (hormonul stării de bine).

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here