Importanţa vitaminei C în organism

216

vitamina CVitamina C este vitamina care se oxidează, nu rezistă la căldură şi la razele ultraviolete şi este hidrosolubilă. Organismul uman nu poate sintetiza vitamina C. Datorită faptului că este hidrosolubilă, organismul nu o stochează şi cantitatea care este în plus e eliminată destul de repede. Din această cauză trebuie consumată în fiecare zi. La persoanele care consumă legume şi fructe proaspete aportul de vitamina C se găseşte în cantităţi suficiente şi nu ar trebui să se îngrijoreze.

Vitamina C se elimină prin urină şi de aceea dacă se consumă o cantitate prea mare nu este periculoasă, singurele efecte adverse, în cazul unui consum exagerat fiind insomnia şi diareea. Fumul de ţigară elimină o parte din cantitatea de vitamina C şi de aceea fumătorii au nevoie de o cantitate mai mare de vitamina C. Persoanele care fumează sunt mai vulnerabile în faţa anumitor boli în a căror prevenire stă consumul de vitamina C (răceli, infecţii şi o serie de boli) – acest lucru este legat de cantitatea prea mică de vitamina C urmare a fumatului, cât şi datorită acţiunii nocive a toxinelor din fumul de ţigară.

Un fumător are nevoie în fiecare zi de o cantitate variabilă de la 100 la 250 mg.

Vegetalele cu o cantitate mare de vitamina C sunt cele coapte şi nu cele necoapte

Sursele de vitamina C la îndemâna noastră sunt: portocalele, conopida, pepenele galben, varza albă şi roşie, pătrunjelul, broccoli, kiwi, lămâia, căpşunile.

Dar în topul surselor naturale de vitamina C se află măceşele şi cătina.

Vitamina C nu tratează cazurile de răceală sau anumite infecţii, dar este foarte importantă prin puterea ei de a întări sistemul imunitar.

Vitamina C este deosebit de utilă organismului şi datorită faptului că ajută la absorbţia fierului, la asimilarea vitaminei B9 (acidului folic), ajută de asemenea la metabolizarea glucozei şi a unor aminoacizi), de altfel are un rol important şi în producerea de colagen şi în formarea sistemului osos, este un tonic general, are acţiune antioxidantă ridicată (având acţiune chiar în reducerea riscului de cancer).

Vitamina C administrată prin suplimente se asimilează mult mai greu decât cea care se găseşte în stare naturală în fructe, legume.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here