Importanţa sucurilor de fructe pentru organism

190

sucuri de fructeSucurile de fructe şi legume au rolul de a regenera organismul datorită conţinutului de aminoacizi, săruri minerale, enzime şi vitamine, dacă acestea sunt preparate proaspete. Sucurile trebuie preparate în fiecare zi şi nu păstrate de pe o zi pe alta. Fructele sau legumele cu coajă, înainte de a le întrebuinţa trebuie spălate.

Sucurile rezultate în urma stoarcerii se vor consuma cu o oră înainte de masă sau la 3 ore după masă, în aşa fel încât să poată furniza organismului substanţele necesare.

Sucul de ardei gras

Sucul de ardei gras are mult siliciu care este benefic unghiilor, părului şi glandelor sebacee. Ajută la curăţarea pielii de pete. Este recomandat în colici intestinale, crampe, meteorism. Acest suc dă rezultate mult mai bune dacă este asociat cu suc de morcov şi de spanac. Se bea încet cu o jumătate de oră înainte de mesele principale.

Sucul de cartofi

Sucul de cartofi este îmbogăţit cu hidraţi de carbon, protide, lipide, săruri minerale, vitamine (B1, B6, C, K). Se recomandă în gastrite, ulcere gastrice şi duodenale, diabet, litiază biliară, constipaţie.

În caz de diabet sau ulcere gastroduodenale se consumă o jumătate de pahar în 3 patru reprize o lună de zile. În litiază biliară, obezitate, constipaţie sau hemoroizi, se consumă o jumătate de pahar pe zi. Dacă nu agreaţi gustul puteţi să-l amestecaţi cu miere, suc de morcovi, suc de lămâie sau de cătină.

Sucul de castravete

Sucul de castraveţi este îmbogăţit cu vitaminele A, B, C, oxid de calciu, magneziu, sulf. Este reconfortant, depurativ, diuretic. Este indicat în stări subfebrile, intoxicaţii, de asemenea este foarte eficient în reumatism sau gută. Pentru a fi mai plăcut la gust se foloseşte cu succes în combinaţie cu suc de ţelină, măr sau morcov. În cosmetică este indicat şi pentru tratarea coşurilor.

Sucul de ceapă

Este bogat în vitaminele A, B, C şi în săruri minerale. Stimulează sistemul nervos, hepatic, renal, diuretic puternic, antiseptic, antiinfecţios, antisclerotic, antireumatismal. Se recomandă a se folosi în astenii, surmenaj intelectual, reumatism, afecţiuni respiratorii (guturai, bronşită, astm), gripă, diabet, ateroscleroză, obezitate, impotenţă, prostatite, edeme. Foarte eficient este şi în amestec cu suc de ţelină sau de morcovi, sau cu câteva picături de lămâie; se poate consuma şi diluat cu apă.

Sucul de fasole verde

Pe lângă vitaminele A, B, C, acesta este bogat şi în săruri minerale, hidraţi de carbon, oligoelemente. Este diuretic, depurativ, antiinfecţios, tonic hepatic. Este indicat în reumatism, gută, diabet, litiază renală. Cantitatea recomandată este de un pahar în fiecare zi.

Sucul de orz

Acesta conţine numeroase vitamine, enzime, săruri minerale. Ovăzul conţine mai multă vitamina A decât salata, are potasiu mai mult decât o banană, şi mult mai mult calciu decât laptele, de asemenea mai mult fier decât ţelina, vitamina C este în cantitate mai mare decât într-o portocală, iar vitamina B1 este mai multă decât în spanac. Este întăritor al sistemului nervos, şi are efect antidiareic. Se recomandă în boli pulmonare, demineralizări, stări febrile, hipotensiune. Se poate consuma preventiv maxim două ceşti pe zi, în special în amestec cu suc de mere.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here