Importanţa alimentaţiei la copii

449

alimentatia la copiiCa idee fundamentală, asiguraţi-le copiilor o alimentaţie cât mai variată şi naturală. În ceea ce privesc dulciurile din comerţ, este esenţial să găsiţi tot felul de tertipuri prin care să-i determinaţi să le ocolească (dar nu refuzându-i categoric cu “Nu îţi cumpăr din astea”, “Nu-ţi dau, nu sunt sănătoase” acestea fiindsunt soluţii de ultimă instanţă, doar dacă “trucurile” nu dau rezultate).

Dar odată ce devin puţin mai mari, le puteţi spune că nu este sănătos să consume un anumit gen de produse, argumentându-le.

Copiii fiind în creştere le sunt necesare anumite alimente mai mult decât adulţii. Şi aici ne referim la proteine, calciu şi vitamine (vitamina A, vitaminele din complexul B, vitamina D şi vitamina C). Copiilor le sunt necesare glucidele şi grăsimile de calitate superioară, dar nu trebuie totuşi să se abuzeze de acestea. Un copil gras nu este obligatoriu şi sănătos, aşa cum auzim de cele mai multe ori ]n jurul nostru. Un copil supraponderal poate deveni rapid obez, iar obezitatea infantilă înseamnă un risc destul de mare al obezităţii la maturitate, care are consecinţe grave asupra sănătăţii şi scade speranţa de viaţă.

Trebuie să le insuflaţi copiilor ideea de a opta pentru alimente sănătoase, iar cel mai bun exemplu aţi putea fi chiar dumneavoastră. Consumând alimente sănătoase veţi obişnui încă de la început copiii să se îndrepte spre o alimentaţie naturală.

Ţineţi-i sub observaţie astfel încât să nu sară peste mese. Acest lucru fiind destul de nesănătos pentru copii decât în cazul adulţilor. Fiind în creştere, la copii pot apărea o serie de dezechilibre în cazul pierderii meselor.

Hrana caldă este benefică mai mult pentru copii decât pentru adulţi. Mâncarea gătită şi caldă este mult mai bine asimilată de către copil şi asigură de asemenea şi sănătatea stomacului.

Copilul nu trebuie să ţină post. Pentru adulţi postul ţinut aşa cum trebuie aduce beneficii sănătăţii, dar dacă e să ne gândim la copii, în general, acesta nu aduce nici un avantaj şi poate crea chiar probleme în organism.

Copiii trebuie să beneficieze de toţi aminoacizii importanţi în mod frecvent şi cu frecvenţă crescută (zilnic).

Nu insistaţi la un copil să consume un aliment pe care nu-l agreează, chiar dacă acel aliment face parte din categoria alimentelor sănătoase.

Copiii în comparaţie cu adulţii au de cele mai multe ori intoleranţă faţă de anumite substanţe şi, automat şi alimente. De aceea nu trebuie să-i forţaţi, în timp această problemă putând fi soluţionată în mod sigur, odată cu creşterea lor.

Un alt principiu esenţial în ceea ce priveşte alimentaţia copiilor este să se evite pe cât posibil prăjelile. Acestea nu fac bine deloc organismului, chiar până la nivelul proceselor celulare, organismul copiilor este mai puţin protejat în comparaţie cu cel al adulţilor.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here