Iaurtul, secretul longevităţii

238

iaurtFel şi fel de brand-uri, o mulţime de variante, nenumărate combinaţii. Şi în final, e vorba doar de iaurt. Trebuie să ai răbdare să analizezi sau să compari produsele lactate din supermarket-uri.

De obicei cumpărăm ceea ce ne place, o anumită marcă de iaurt de care suntem mulţumiţi şi credem că merită banii. Dar, uneori ne aventurăm să savurăm un alt produs nou, deoarece de multe ori s-a întâmplat să nu fim tocmai mulţumiţi de compoziţia iaurtului, de gust, de anumite combinaţii ale acestuia.

Iaurtul clasic, cel mai bun

Fiecare ar trebui să mănânce cel puţin de două ori pe săptămână iaurt. De preferat iaurtul clasic, simplu şi să aibă cât mai puţine grăsimi. Unii se gândesc că dacă mănâncă iaurt cu fructe e perfect. Da, e ok. Dar, să ne gândim că atunci când suntem îndemnaţi să consumăm lichide, apa este cea recomandată în primul rând, deoarece ea e baza. La fel trebuie să procedăm şi cu iaurtul.

În primul rând trebuie să ne asigurăm că am consumat iaurtul clasic şi apoi să ne răsfăţăm şi cu alte variante de iaurt cu diferite arome. Iaurtul nu este o băutură chiar dacă întâlnim în magazine şi iaurt de băut. Iaurtul este un aliment. Aduce numeroase beneficii de care organismul are nevoie si ne menţine sănătatea. Se consumă indiferent de vârstă.

Considerat un aliment sănătos şi uşor, iaurtul e recomandat drept gustare sau dimineaţa în combinaţie cu cereale, fructe sau seminţe. Studiile au demonstrat că iaurtul, prin conţinutul de bacterii lactice vii, are rolul de a spori longevitatea. Persoanele vârstnice trebuie să mănânce iaurt cât de mult. Bacteriile lactice întăresc sistemul imunitar, ajută digestia, previne constipaţia şi acţionează pozitiv în cazul florei intestinale. Din această cauză, iaurtul previne ulcerul şi cancerul de colon.

Componente nutritive

Iaurtul conţine foarte mult calciu (necesar celor care au osteoporoză), fosfor, iod, B2, B5 şi B12. Este bogat în proteine şi potasiu, zinc şi molibden. O cănuţă de iaurt cu puţine grăsimi are aproximativ 150 de calorii.

Recomandat în special femeilor

Conform unui studiu, femeile care au infecţii vaginale trebuie să consume cât mai mult iaurt. Deoarece poate preveni sau susţine tratamentul infecţiilor vaginale. Mai multe femei care se confruntau deseori cu astfel de probleme au consumat timp de o jumătate de an aproximativ 300 g de iaurt pe zi. Astfel s-a constatat o scădere a infecţiilor.

Duşman al colesterolului

Iaurtul probiotic scade nivelul de colesterol rău. Chiar şi consumul a unei ceşcuţe de iaurt probiotic pe zi reduce colesterolul rău şi îmbunătăţeşte nivelul colesterolului bun.

Ajută inima

Persoanele cu tensiunea arterială crescută nu ar trebui să evite iaurtul. Datorită valorilor ridicate de potasiu şi calciu tensiunea arterială poate să ajungă la limite normale. Se cunoaşte faptul că potasiul în organism are un rol important în funcţionarea inimii.

Diferenţe între tipuri de iaurt

Vezi tot felul de reclame la numeroase tipuri de iaurturi, iar magazinele sunt pline cu diferite mărci de iaurt. Găseşti iaurt simplu sau de băut, iaurt cu bifidus, iaurt dietetic, sana, kefir, iaurt cu fructe, lapte bătut, etc. Iaurturile diferă prin fermenţii selecţionaţi în timpul procesului de fabricaţie, dar şi datorită gradului de aciditate. Sana conţine bacterii lactice active. Ele ajută tranzitul intestinal. Pentru a asigura necesarul zilnic de calciu e necesar consumarea unei căni de sana pe zi. Kefirul are bacterii lactice vii şi drojdii care distrug bacteriile patogene.

Iaurtul cu bifidus are culturi lactice probiotice care accelerează tranzitul intestinal lent. Specialiştii în urma unor studii au constatat o reducere cu 20% a perioadei tranzitului. Flora intestinală, care are rolul de a degrada resturile alimentare, se poate dezechilibra foarte uşor şi de aceea prin consumul de bacterii lactice active flora intestinală va fi refăcută.

Cristina Răscol

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here