Gorjul, codaş la rata abandonului şcolar

605

Conform celor mai recente date centralizate de Institutul Naţional de Statistică, numărul elevilor înscrişi în învăţământul primar şi gimnazial în anul şcolar 2016-2017 a fost de 1.695.500 elevi, cu 1% mai mic comparativ cu anul şcolar anterior, aceştia reprezentând 47,1% din totalul populaţiei şcolare. Distribuţia în profil teritorial a elevilor înscrişi în nivelurile de educaţie primar şi gimnazial arată că 18,9% dintre aceştia s-au înregistrat în regiunea Nord-Est, 14,9% în regiunea Sud-Muntenia, 12,9% în regiunea Sud-Est, 13,0% în regiunea Nord-Vest, 12,4% în regiunea Centru, 10,5% Bucureşti-Ilfov. Ponderea înscrişilor din restul regiunilor în total ţară se situează sub 10,0% (SudVest Oltenia 9,3% şi Vest 8,1%). La sfârşitul anului şcolar 2016-2017, numărul elevilor aflaţi în evidenţa unităţilor din învăţământul primar şi gimnazial a fost de 1.668.100 elevi, cu 27.400 elevi (-1,6%) mai puţin decât la începutul anului (-1,5% pentru primar şi -1,7% pentru gimnazial). Conform INS, nu există diferenţe mari ale ratei abandonului pe sexe (1,8% la masculin, respectiv 1,4% la feminin). Pe medii de rezidenţă, se remarcă, totuşi, valori mai mari ale ratei abandonului în mediul rural la învăţământul gimnazial (2,5% în rural, comparativ cu 1,2% în urban) şi mai mici în învăţământul primar (2,1% în mediul rural şi 1,1% în cel urban). În profil teritorial, la nivel de judeţ, valori mari ale ratei abandonului în învăţământul primar şi gimnazial s-au înregistrat în: Covasna şi Călăraşi (cu 3,7% fiecare), Braşov şi Vrancea (cu 3,2% fiecare), Mureş şi Ialomiţa (cu 2,9% fiecare), Maramureş (2,6%). Cele mai mici valori ale ratei abandonului şcolar au fost semnalate în: Vâlcea şi Gorj (cu 0,7% fiecare), Arad (0,8%), Dâmboviţa, Argeş, Suceava, Neamţ (cu 1% fiecare), Botoşani (1,1%), Timiş, Prahova, Municipiul Bucureşti, şi Cluj (cu 1,2% fiecare), Teleorman, Vaslui, Sălaj şi Bistriţa-Năsăud (cu 1,3% fiecare), urmate de Hunedoara, Olt şi Alba (cu 1,4% fiecare).
I.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here