Ford va folosi creditul BEI pentru vehicule comerciale şi maşini mici cu motor ecologic

349
fordGrupul Ford intenţionează să utilizeze împrumutul contractat de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) cu garanţia statului român la dezvoltarea producţiei de vehicule comerciale, dar şi la fabricarea unei maşini mici cu motor inovativ şi ecologic, a afirmat vicepreşedintele Ford, Wolfgang Schneider.

„Deja am început producţia de vehicule comerciale şi vrem şi realizăm şi o maşină mică cu motor inovativ şi ecologic”, a spus Schneider, la ceremonia de semnare a documentelor aferente garantării creditului.
El a arătat că garanţia statului român permite grupului Ford să îşi asigure lichiditate într-o perioadă de criză economică şi a apreciat că fără acest sprijin împrumutul nu putea fi contractat.
“Ne asumăm o provocare foarte mare, de a transforma uzina din Craiova într-o companie importantă pentru grupul Ford”, a adăugat Schneider.
Banca Europeană de Investiţii va acorda companiei Ford România un împrumut în sumă de 400 milioane de euro destinat confinanţării unui proiect de dezvoltare a unui motor cu emisii reduse de dioxid de carbon şi producţiei ulterioare la uzina din Craiova.
Guvernul a decis să acorde Ford garanţii de 320 de milioane de euro, care acoperă 80% din acest credit, iar garanţia a fost autorizată, în luna noiembrie, de către Comisia Europeană.
Comisionul de risc stabilit este de 2% din sumă pe an, pe întreaga perioadă de acordare a garanţiei.
Acordul de garanţie dintre România şi banca finanţatoare a fost semnat, joi, la sediul Guvernului, de ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, şi vicepreşedintele Băncii Europene de Investiţii, Matthias Kollatz-Ahnen.
Convenţia de garantare a fost semnată de secretarul de stat în Ministerul Finanţelor Bogdan Drăgoi şi vicepreşedintele pentru relaţii guvernamentale, juridice şi de mediu al Ford, Wolfgang Scheider.
La semnarea documentelor a asistat şi premierul Emil Boc.
“Sperăm ca prin garantarea creditului să dăm un nou impuls fabricii Ford de la Craiova şi investiţiilor companiei în România. Felicit Ministerul Finanţelor pentru că înţeles să utilizeze şi alte instrumente, precum garantarea creditului, pentru ieşirea mai repede din criză”, a spus Boc, arătând din nou că Guvernul va utiliza în continuare sistemul garanţiilor de stat şi pentru alte proiecte din diferite domenii, inclusiv pentru programul “Prima Casă”.
Vicepreşedintele BEI, Matthias Kollatz-Ahnen, a afirmat la rândul său că împrumutul acordat Ford va stimula economia românească şi a arătat că procedurile de contractare au fost îngreunate de criza economică.
“Am petrecut foarte mult timp cu negocierile, personal mi-ar fi plăcut să ne fi mişcat mai repede, dar dificultăţile economice fără precedent au întârziat procedurile”, a spus oficialul băncii finanţatoare.
Ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, a afirmat că speră ca împrumutul BEI să permită Ford să ajungă în maximum 18 luni la un nivel de producţie de 250.000 unităţi pe an la uzina din Craiova.
“Este o zi uşor surprinzătoare pentru mine, care am făcut parte din momentul de început al proiectului şi sper să fiu martor şi la final, cu ridicarea nivelului de producţie”, a spus Vlădescu.
Primul autovehicul asamblat de grupul american Ford la Craiova, un Ford Transit Connect, a ieşit de pe linia de fabricaţie în luna septembrie 2009. Ford Transit Connect este un vehicul comercial uşor.
Selecţie realizată de Daniela Scafeş

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here