Fisticul protejează împotriva bolilor de inimă

167
fisticulSe ştie,deja, că fisticul scade factorii de risc ai afecţiunilor cardiace. Fisticul consumat în fiecare zi ar putea reduce riscul de cancer pulmonar şi alte boli maligne, ne anunţă oamenii de ştiinţă, care pun această virtute pe seama dozei mari de vitamina E pe care o conţin micuţele fructe.

“Se ştie că vitamina E conferă protecţie împotriva unor forme de cancer, însă în cantităţi mari, aceasta este foarte eficientă împotriva cancerului de plămâni”, sunt de părere experţii de la Universitatea Texas. Aceştia au ţinut sub observaţie un grup de 18 persoane, care au consumat câteva grame de fistic zilnic, timp de 4 săptămâni, şi un alt grup, de control, care nu a consumat fistic în toată această perioadă. La finele studiului, cercetătorii au observat că persoanele care consumaseră fistic aveau un nivel crescut de gama-tocoferol în sânge, antioxidant şi totodată una dintre substanţele active ale vitaminei E.
În mod normal, substanţa activă din cele mai multe alimente bogate în vitamina E este alfa-tocoferolul, o substanţă mai puţin eficientă împotriva tumorilor. Oamenii de ştiinţă au observat însă că în cazul fisticului, substanţa activă a vitaminei E este gama-tocoferolul, care are efecte anti-inflamatoare şi anti-cancerigene.
Fisticul conţine mai mut de 30 de vitamine, minerale şi fitonutrienţi printre care: cupru, mangan şi vitamina B6. Este singura “nucă” în a cărei compoziţie intră o cantitate ridicată de luteină şi zeaxantin – antioxidanţi responsabili pentru protejarea organismului de radicalii liberi dăunători.
O sursă importantă de minerale:
– Cuprul responsabil pentru dezvoltarea corectă a ţesutului conjunctiv din oase şi organe. Este, de asemenea, important pentru sănătatea cardiovasculară.
– Mangan – important în formarea oaselor şi în metabolizarea proteinelor, grăsimilor şi a carbohidraţilor.
– Magneziu – regularizează temperatura corporală, permite contracţia nervilor şi a muşchilor şi sintetizează proteinele. Este important în metabolizarea vitaminei D.
– Potasiu – este vital pentru buna funcţionare a tuturor celulelor din organism. Deficienţa de potasiu poate conduce la hipertensiune arterială, apariţia pietrelor la rinichi, afecţiuni cardiovasculare şi atacuri cerebrale.
Sursă importantă de vitamina B6
O porţie de fistic (aprox. 30 de grame de miez) furnizează 20% din necesarul zilnic de vitamina B6. Aceasta e necesară pentru buna funcţionare a sistemului imunitar, în producerea de hemoglobină şi sintetizarea neurotransmiţătorilor precum serotonina şi dopamina. Ajută la menţinerea unor niveluri normale a glicemiei atunci când aportul caloric este scăzut, convertind carbohidraţii stocaţi şi alţi nutrienţi în glucoză.
Vitamina B6 este utilizată şi pentru ameliorarea simptomelor ce însoţesc sindromul premenstrual.
Radicalii liberi pot avea efecte negative asupra organismului, boli precum cancer sau afecţiuni cardiace. Antioxidanţii ajută la reducerea riscului de cancer şi afecţiuni cardiace. Fisticul conţine fenoli, substanţă cu vaste proprietăţi antioxidante. Într-o ierarhie a alimentelor ce conţin substanţe antioxidante, fisticul face parte din categoria ce ocupă primul loc. Fisticul este o sursă bogată de fibre. Acestea ajută tractul digestiv absorbind apa şi prevenind constipaţia, iar prin acestea, reduce riscul apariţiei hemoroizilor. Alte studii au dovedit că fibrele controlează glicemia şi reduc riscul dezvoltării unor tipuri de cancer.
Alte beneficii:
Scăderea colesterolului şi protejarea sistemului cardiovascular (datorită antioxidanţilor, grăsimilor nesaturate şi efectului vasodilatator al argininei);
Ajută la regularizarea greutăţii corporale şi la suprimarea apetitului şi a absorbţiei grăsimilor.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here