Finanţele, la întâlnire cu patronii din Novaci şi Cărbuneşti

358

finante (1)Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Gorj şi-a propus realizarea unei ample acţiuni de informare a opiniei publice asupra importanţei deosebite şi avantajelor implementării declaraţiei unice. Astfel, la sfârşitul săptămânii trecute în oraşul Novaci la sediul Primăriei Novaci, strada Parângului, numărul 87, a fost organizată o întâlnire de lucru între o echipă

alcătuită din specialişti din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Gorj, Casei Judeţene de Pensii Gorj, Casei Judeţene de Sănătate Gorj, Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă Gorj şi reprezentanţii mediului de afaceri din zona Novaci.

La această întâlnire de lucru au participat 30 de reprezentanţi ai mediului de afaceri din zona Novaci. Acţiunea a avut ca obiectiv asigurarea unui grad ridicat de înţelegere a prevederilor legale instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010 cu privire la declararea impozitului pe venit, a contribuţiilor sociale şi a evidenţei nominale a persoanelor asigurate printr-o declaraţie unică, şi, implicit realizarea unui grad ridicat de conformare din partea contribuabililor.

De asemenea, o întâlnire asemănătoare a avut loc în oraşul Târgu-Cărbuneşti la sediul Primăriei din strada Trandafirilor. La aceasta au participat un număr de 44 de reprezentanţi ai mediului de afaceri din zona Târgu-Cărbuneşti şi Hurezani.

Specialiştii, din cadrul instituţiilor menţionate, au prezentat noutăţile şi avantajele aduse de declaraţia unică, elementele acestui sistem declarativ: cine are obligaţia depunerii formularului 112, termenele, modul şi locul depunerii, categoriile de obligaţii fiscale care se declară prin acest formular, sancţiunile pentru nedepunere sau întârziere în depunere, precum şi informaţiile necesare privind procedura obţinerii certificatului calificat, în cazul acelor contribuabili care nu deţin, în prezent, un astfel de certificat.

Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here